خبرگزاری کار ایران

ماهاتیر محمد:

سیاست‌های حمایت‌گرایانه آمریکا هیچ توجیهی ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۱۹۰

نخست‌وزیر مالزی خواستار تشکیلی گروهی تجاری شد که خارج از کنترل آمریکا قرار داشته باشد؛ گروهی که سبب شود کشورهای کوچک توسط ابرقدرت‌ها لگدمال نشوند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی، امروز -دوشنبه- گفت که او از تجارت آزاد حمایت می‌کند، اما کشورهای کوچکی چون مالزی باید با یکدیگر متحد شوند تا در برابر چالش‌هایی چون حفاظت‌گرایی کشورهایی چون آمریکا از خود دفاع کنند. 

ماهاتیر محمد خواستار تشکیلی گروهی تجاری شد که خارج از کنترل آمریکا قرار داشته باشد، گروهی که سبب شود کشورهای کوچک توسط ابرقدرت‌ها لگدمال نشوند.

او در کنفرانسی در شهر توکیو گفت که آمریکا در حال حاضر «از سیاست‌های حمایت‌گرایانه سخن به میان می‌آورد.

وی در ادامه گفت: «این‌که کشوری با قدرت و توان اقتصادی آمریکا به تجارت بر مبنای محدودیت باور دارد، هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد».

نخست‌وزیر ۹۲ ساله مالزی همچنین نسبت به تحولات اخیر در مورد کره‌شمالی ابراز خوش‌بینی کرد و تلاش‌های پوینگ‌یانگ در راستای خلع تسلیحات هسته‌ای را ستود.

وی گفت که تلاش پیونگ‌یانگ برای ایجاد پیوندهای محکم با آمریکا و لغو برنامه‌های هسته‌ای و موشکی‌اش، به ثبات در جنوب شرق آسیا کمک خواهد کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز