خبرگزاری کار ایران

نامه سرگشاده ۲۸ سفیر اروپایی درباره تعرفه‌های گمرکی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۳۲۶

سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آمریکا از واشنگتن خواستند تا تمرکز خود را بر مسائلی بگذارد که برای دو طرف سودمند است، مانند تلاش‌های دوجانبه برای جلوگیری از انحراف بازار، حرکت به‌سوی نظام تجارت جهانی عادلانه، ارتقای دسترسی در بازار، حمایت از مالکیت معنوی و کاستن از سلسله مراتب اداری و تعرفه‌های گمرکی موجود میان آمریکا و اتحادیه اروپا.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ۲۸ سفیر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در واشنگتن، به همراه فرستاده اتحادیه اروپا در ایالات متحده، در نامه‌ای سرگشاده تعرفه‌های اخیر گمرکی آمریکا را به باید انتقاد گرفتند و خواستار نظام تجاری عادلانه شده‌اند. 

در این نامه که روز گذشته -جمعه- در روزنامه واشنگتن پست به چاپ رسید، آمده است: «همانند هر نوع شراکت، دورنمای اقدام یک جانبه از سوی یکی از طرف‌ها که موجب آسیب دیدن طرف دیگر شود، سراسر رابطه سودمند را در معرض خطر قرار می‌دهد. اعمال تعرفه‌های گمرکی بر واردات آلومینیوم و فولاد از اروپا – وارداتی که ارزش بالایی دارند و صنایع مهم و اساسی آمریکا را حمایت می‌کنند- قدمی است محسوس در جهت سیاست‌های حفاظت اقتصادی. همین قضیه در مورد صنایع خودروی اروپا نیز صادق است، صنعتی که میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در آمریکا به دنبال داشته و میلیون‌ها شغل ایجاد کرده است.»

این سفرا اشاره کردند که اتحادیه اروپا مقصد اصلی صادرات کالاهای آمریکایی بوده و تاکید کردند که نرخ تعرفه‌های این اتحادیه بر واردات کالا از آمریکا قابل‌پیش‌بینی و پایدار بوده است. 

این سفرا از واشنگتن خواستند تا تمرکز خود را بر مسائلی بگذارد که برای دو طرف سودمند است، مانند تلاش‌های دوجانبه برای جلوگیری از انحراف بازار، حرکت به‌سوی نظام تجارت جهانی عادلانه، ارتقای دسترسی در بازار، حمایت از مالکیت معنوی و کاستن از سلسله مراتب اداری و تعرفه‌های گمرکی موجود میان آمریکا و اتحادیه اروپا. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز