خبرگزاری کار ایران

مجمع عمومی سازمان ملل درباره غزه نشست برگزار می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۱۷۶

مجمع عمومی سازمان ملل متحد، چهارشنبه هفته جاری نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی تنش‌ها در امتداد مرزهای نوار غزه با اراضی اشغالی، برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که چهارشنبه هفته جاری به درخواست کشورهای غربی نشستی را درباره غزه برگزار خواهد کرد.

دیپلمات‌ها در این باره تصریح کردند که احتمال می‌رود در این نشست پیش‌نویس قطعنامه‌ای در حمایت از فلسطینیان و محکومیت ضمنی اسرائیل تصویب شود.

دیپلمات‌ها گفتند: «هفته جاری برای دستیابی به آرای موافق بیشتر به این قطعنامه تلاش خواهیم کرد.»

به گفته این دیپلمات‌ها، نشست مجمع عمومی سازمان ملل به درخواست سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برگزار می‌شود. این در حالی‌ست که برخی کشورهای اروپایی تلاش می‌کنند فلسطینیان و کشورهای عربی را از رای‌گیری درباره غزه در مجمع عمومی سازمان ملل منصرف کنند.

طبق اعلام منابع بیمارستانی در غزه، در تظاهرات آخرین جمعه رمضان، از ساعات بعد از نماز جمعه تا ساعات شامگاهی همان روز، چهار نفر از تظاهرکنندگان فلسطینی غزه با گلوله نظامیان اسرائیلی شهید و بیش از ۵۲۵ نفر دیگر از آنها زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی تهدید کرده است که تلاش فلسطینیان برای رسیدن به حصار مرزی یا نفوذ به اراضی اشغالی را تحمل نکرده و با جدیت با آن برخورد می‌کند.

اسرائیل در کنار استقرار هزاران نظامی و شمار زیادی از تک‌تیراندازان خود، از پهپاد نیز استفاده کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز