خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

ممکن است رهبر کره‌شمالی را به کاخ سفید دعوت کنم

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۸۸۷

رئیس‌جمهوری آمریکا دوباره هشدار داد که چنانچه مذاکرات در ۱۲ ژوئن بر سر خلع تسلیحات هسته‌ای شکست بخورد آماده است که از گفت‌وگوها کنار بکشد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته -پنج‌شنبه- به خبرنگاران گفت که چنانچه دیدارش با «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی در سنگاپور خوب پیش رود، این احتمال وجود دارد که او را به کاخ سفید دعوت کند. 

 ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن، گفت: «قطعا اگر همه‌چیز خوب پیش برود -که به گمان من همین‌طور هم خواهد شد- به گمانم رهبر کره شمالی نگاه مساعدی به این دعوت داشته باشد و فکر می‌کنم چنین ایده‌ای بتواند عملی شود.»

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا این دیدار احتمالی در کاخ سفید اتفاق خواهد افتاد یا در اقامتگاه رئیس‌جمهوری در مارالاگو در فلوریدا، گفت: «شاید با کاخ سفید شروع کنیم. نظر شما چیست؟»

با این حال رئیس‌جمهوری آمریکا دوباره هشدار داد که چنانچه مذاکرات در ۱۲ ژوئن بر سر خلع تسلیحات هسته‌ای شکست بخورد «آماده است که از گفت‌وگوها کنار بکشد».

ترامپ گفت: «قبلا هم این کار را کرده‌ام. امیدوارم چنین کاری ضرورتی نداشته باشد، چراکه عمیقا باور دارم که کیم جونگ‌اون می‌خواهد به نفع خودش، خانواده‌اش و مردمش کار کند».

وی در پاسخ به این‌که آیا این احتمال وجود دارد که دو طرف توافق‌نامه‌ای برای پایان دادن به جنگ ۶۵ساله کره امضا کنند، گفت: «معلوم است که می‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم. در حال بررسی آن هستیم، درباره‌ آن با مقام‌های کره‌شمالی گفت‌وگو می‌کنیم؛ در این‌باره با بسیاری افراد صحبت می‌کنیم. اما احتمالش وجود دارد، اما این تنها یک شروع است. ممکن است عجیب به‌نظر برسد، اما این بخش آسان کار است. بخش سخت قضیه بعد از آن شروع می‌شود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز