خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری روسیه:

جاده خلع تسلیحات هسته‌ای کره‌شمالی باید دوطرفه باشد

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۳۸۳

رئیس‌جمهوری روسیه درباره احتمال نبرد هسته‌ای میان آمریکا و کره‌شمالی، معتقد است که مذاکرات باید دو طرف را به مصالحه سوق دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از المصدر نیوز، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، روز گذشته –دوشنبه- در آستانه سفرش به اتریش با شبکه تلویزیونی «او‌آر‌اف» در مسکو گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه اخیرا با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت‌وگو کرده و درباره کنترل سلاح به بحث نشسته است.

پوتین در این‌باره تصریح کرد: «ترامپ گفت که نگران احتمال جنگ تسلیحاتی جدیدی است. من کاملا با او موافقم. باید کاری در این‌باره انجام دهیم و دستورالعمل‌هایی به وزارت خارجه کشورهای‌مان ابلاغ کنیم».

رئیس‌جمهوری روسیه درباره احتمال نبرد هسته‌ای میان آمریکا و کر شمالی، معتقد است که مذاکرات باید دو طرف را به مصالحه سوق دهد.

وی گفت: «به گمان من، جاده خلع تسلیحات هسته‌ای کره‌شمالی باید دوطرفه باشد».

پوتین افزود: «چنانچه رهبر کره شمالی اقدام‌های عملی را ضمیمه نیت خود کند، برای مثال اگر از آزمایش‌های جدید موشک‌های بالستیک و سلاح‌های هسته‌ای دست بکشد، طرف مقابل نیز باید به‌شکلی ملموس متقابلا عمل کند.»

پوتین در این مصاحبه، اشاره‌ای هم به ائتلاف به رهبری آمریکا در سوریه کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که این ائتلاف بر اساس ادعای استفاده سوریه از سلاح شیمیایی به این کشور حمله هوایی کرد که به نوبه خود در تحقیقات درباره استفاده شبه‌نظامیان از سلاح شیمیایی در دوما تاخیر ایجاد کرد.

پوتین گفت: «به من می‌گویید: “همه استفاده از سلاح شیمیایی را تایید کردند.” همه چنین نکردند. به نظر ما این خبر دروغین است و صرفا بهانه‌ای است برای حمله موشکلی به سوریه که البته نقض قوانین بین‌المللی است.»

وی افزود: «به من بگویید؛ آیا این اقدام تضمین‌کننده بی‌طرفی در این مسئله است؟ گمان نمی‌کنم. به گمان من، این اقدام ائتلاف تلاشی بود تا شرایطی ایجاد شود که به اتمام رسیدن تحقیقات را غیرممکن کند.»

رئیس‌جمهوری روسیه قرار است امروز -سه‌شنبه- با «الکساندر ون در بلن» رئیس‌جمهوری اتریش و «سباستین کورتس» صدراعظم این کشور دیدار کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز