خبرگزاری کار ایران

واکنش شبه‌نظامیان کرد سوریه به تهدید اسد

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۲۵۱

سخنگوی شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهوری این کشور گفت که گزینه نظامی راه‌حل مناطق تحت تصرف آنها نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «کینور جبرائیل» سخنگوی شبه نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه»، روز پنج‌شنبه به سخنان «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه واکنش نشان داد.

جبرائیل اظهار داشت: «استفاده از هر گزینه نظامی علیه نیروهای دموکراتیک سوریه، به افزایش ویرانی و خسارت‌ سوریه و مشکلات مردم این کشور منجر خواهد شد.»

طبق این گزارش، بشار اسد روز گذشته در گفت‌وگو با روسیا الیوم تاکید کرد: «پس از آزادسازی  حلب، دیرالزور و قبل از آن حمص و هم اکنون دمشق، آمریکا برگه‌های خود را از دست داده است. آنها برگ اصلی را جبهه النصره می‌دانستند و آن را میانه‌رو محسوب می‌کردند اما هنگامی که واقعیت فاش شد که آنها بخشی از القاعده هستند به دنبال گروه‌های دیگر رفتند و این گروه نیروهای دموکراتیک سوریه است. ما در مناطق مختلف پیشروی می‌کنیم و هم اکنون تنها مشکل نیروهای سوریه دموکراتیک است که ما با آنها با گزینه مذاکره برخورد خواهیم کرد؛ نخست گفت‌وگو زیرا بیشتر این نیروها سوری هستند و کشورشان را دوست دارند و مایل نیستند که بازیچه خارجی باشند. هیچ‌کدام از ما به آمریکا اعتماد نداریم نه به خاطر جنگ، بلکه به این سبب که آنها عکس گفته‌های خود عمل می‌کنند و مدام دروغ می‌گویند و از همین رو گزینه واحد همزیستی میان سوری‌هاست. این گزینه اول است اما اگر به نتیجه نرسید، به آزادسازی این مناطق با زور متوسل می‌شویم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز