خبرگزاری کار ایران

آمریکا به ارتش سوریه درباره حمله به شبه‌نظامیان کُرد هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۱۷۷

وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) به نیروهای دولتی سوریه درباره هرگونه حمله به نظامیان آمریکایی یا متحدان ایالات متحده در سوریه هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «کینیت ماکینزی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز گذشته طی اظهاراتی در مقر پنتاگون به سخنان «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه درباره حمله احتمالی علیه «نیروهای دموکراتیک سوریه» واکنش نشان داد و گفت: «هرگونه حمله به نیروهای آمریکایی یا متحدان آن در سوریه سیاست مخربی برای تمامی طرف‌های ذی‌ربط خواهد بود.»

ماکینزی افزود، عملیات نظامی، که ایالات متحده با پشتیانی «نیروهای دموکراتیک سوریه» انجام می‌دهد، همچنان ادامه دارد.

طبق این گزارش، بشار اسد روز گذشته در گفت‌وگو با روسیا الیوم تاکید کرد: «پس از آزادسازی  حلب، دیرالزور و قبل از آن حمص و هم اکنون دمشق؛ آمریکا برگه‌های خود را از دست داده است. آنها برگ اصلی را جبهه النصره می‌دانستند و آن را میانه‌رو محسوب می‌کردند اما هنگامی که واقعیت فاش شد که آنها بخشی از القاعده هستند به دنبال گروه‌های دیگر رفتند و این گروه نیروهای دموکراتیک سوریه است. ما در مناطق مختلف پیشروی می‌کنیم و هم اکنون تنها مشکل نیروهای سوریه دموکراتیک است که ما با آنها با گزینه برخورد خواهیم کرد؛ نخست گفتگو زیرا بیشتر این نیروها سوری هستند و کشورشان را دوست دارند و مایل نیستند که بازیچه خارجی باشند. همه ما به آمریکا اعتماد نداریم نه به خاطر جنگ بلکه به این سبب که آنها عکس گفته‌های خود عمل می‌کنند و مدام دروغ می‌گویند و از همین رو گزینه واحد همزیستی میان سوری‌هاست. این گزینه اول است اما هر نشد به آزادسازی این مناطق با زور متوسل می‌شویم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز