خبرگزاری کار ایران

تعیین تکلیف آینده سیاسی اسپانیا در جلسه روز جمعه پارلمان

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۰۱۳

عزل احتمالی نخست‌وزیر اسپانیا آغازگر دومین بحران سیاسی در جنوب اروپا خواهد بود. این در حالی است که بازارهای مالی در قاره سبز تا به اینجای کار هم از ناکامی در تشکیل دولت در ایتالیا پس از گذشت سه ماه از برگزاری انتخابات سراسیمه و وحشت‌زده هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آینده سیاسی «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا، فردا -جمعه- تعیین می‌شود. این در حالی است که در آستانه آغاز به کار جلسه بررسی رای عدم اعتماد به نخست‌وزیر در پارلمان، حزب مخالف سوسیالیست فاصله چندانی با اخراج راخوی از دفتر نخست‌وزیری ندارد. 

«پدرو سانچز» رهبر حزب اپوزیسیونی سوسیالیست، برای آن‌که کرسی نخست‌وزیری را تصاحب کند به ۱۷۶ رای اکثریت پارلمان این کشور نیاز دارد. اطلاعات برآمده از احزاب مختلف حاکی از آن است که او توانسته تا به اینجای کار ۱۷۵ رای را از آن خود کند. 

عزل احتمالی راخوی آغازگر دومین بحران سیاسی در جنوب اروپا خواهد بود. این در حالی است که بازارهای مالی در قاره سبز تا به اینجای هم از ناکامی در تشکیل دولت در ایتالیا پس از گذشت سه ماه از برگزاری انتخابات، سراسیمه و وحشت‌زده هستند. 

جلسه بررسی رای عدم اعتماد به نخست‌وزیر قرار است فردا، اول ژوئن، برگزار شود. سانچز امروز صبح به پارلمان رفت تا رای حزب ناسیونالیستی باسک را که پنج کرسی در اختیار دارد، از آن خود کند. حزب باسک قرار است امروز بعدازظهر، پس از جلسه فوق‌العاده رؤسای آن، در این‌باره نظر خود را اعلام کند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز