خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کاخ کرملین:

افزایش تدریجی حضور نظامی ناتو کمکی به به امنیت و ثبات در اروپا نکرده است

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۷۷۷

سخنگوی کاخ کرملین، در کنفرانسی خبری به گفت که افزایش تدریجی اقدام‌های ناتو در منطقه پیام‌آور ثبات و امنیت نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کرملین امروز -دوشنبه- اعلام کرد که افزایش تدریجی حضور نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اروپا کمکی به امنیت و ثبات در این قاره نکرده است. کرملین در حالی چنین اظهاراتی را عنوان کرد که گزارش‌ها حاکی از آن است که لهستان خواستار استقرار پایگاه نظامی آمریکا در این کشور شده است. 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، در کنفرانسی خبری به خبرنگاران گفت: «شاهد افزایش تدریجی ساختارهای نظامی ناتو در خارج از مرزهای‌مان هستیم... البته، چنین اقدامی به هیچ‌وجه پیام‌آور ثبات و امنیت در این قاره نیست.»

پیشتر، لهستان آمادگی خود را برای اختصاص حدود دو میلیارد دلار برای حمایت مالی از ایجاد پایگاه آمریکایی در خاک خود با هدف مقابله با «هرگونه تجاوز روسیه» که احتمال آن افزایش یافته، اعلام کرد. 

در سند وزارت دفاع لهستان آمده است، حضور نظامی آمریکا در لهستان نه تنها امنیت لهستانی‌ها را تضمین می‌کند بلکه با دکترین دفاع ملی آمریکا که روسیه را تهدید اصلی ایالات متحده و جهان خوانده است، همسو خواهد بود.

این روزنامه افزود، این پیشنهاد هلند به دولت آمریکا و به مراکز تحلیل و پژوهش‌ ارائه شده است.

به موجب این پیشنهاد، طرف لهستانی احتمالا بخشی از زیرساخت‌های اساسی این کشور را در اختیار ارتش آمریکا قرار دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز