خبرگزاری کار ایران

درخواست رئیس‌جمهوری ایتالیا از مقام پیشین صندوق بین‌المللی پول برای ریاست دولت موقت

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۶۰۶

رئیس‌جمهوری ایتالیا گفت که با گزینه ۸۱ ساله پیشنهادی دولت ائتلافی برای تصدی سمت وزیر اقتصاد مخالفت کرده است، چراکه او تهدید کرده بود ایتالیا را از حوزه پولی یورو خارج کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری ایتالیا امروز -دوشنبه- از یک مقام پیشین صندوق بین‌المللی پول بخواهد که ریاست دولت موقت را در بحبوحه جنجال سیاسی در این کشور در دست بگیرد. این در حالی است که انتخابات زودهنگام اجتناب‌ناپذیر به‌نظر می‌رسد. 

«سرجو ماتارلا» رئیس‌جمهوری ایتالیا، پس از آن‌که دو حزب پیروز در انتخابات با عصبانیت تصمیم گرفتند به برنامه تشکیل دولت ائتلافی پشت‌پا بزنند، از «کارلو کوتارلی» اقتصاددان و تکنوکرات ایتالیایی کمک خواهد خواست. جنبش پنج ستاره و حزب راست افراطی لیگ پس از آن‌که رئیس‌جمهوری ایتالیا با گزینه آن‌ها برای تصدی وزارت اقتصاد مخالفت کرد، از تشکیل دولت سر باز زدند. 

ماتارلا در نطقی تلویزیونی گفت که او با «پائولو ساوونا» اقتصاددان اروپاستیز ۸۱ ساله برای تصدی سمت وزارت اقتصاد مخالفت کرده است، چراکه او تهدید کرده بود ایتالیا را از حوزه پولی یورو خارج کند. 

ماتارلا افزود: «عدم قطعیت بر سر این سمت، سرمایه‌گذاران را در ایتالیا و دیگر کشورها نگران کرده است. عضویت در حوزه پولی یورو انتخابی اساسی و مهم است. اگر کسی می‌خواهد در این‌باره گفت‌وگو کند، باید به شکلی جدی به آن بپردازد.»

جنبش پنج ستاره و حزب راست افراطی لیگ ماتارلا را به سوءاستفاده از مقامش متهم کرده‌اند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز