خبرگزاری کار ایران

مجلس نمایندگان آمریکا راه اقدام نظامی علیه ایران را بست

asdasd
کد خبر : ۶۲۶۴۷۳

مجلس نمایندگان آمریکا با الحاق متممی به لایحه بودجه دفاعی سال ۲۰۱۹ اعلام کرده است که دولت آمریکا بدون مجوز کنگره نمی‌تواند علیه ایران دست به اقدام نظامی بزند.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، مجلس نمایندگان آمریکا، روز گذشته متممی را برای بودجه نظامی سال ۲۰۱۹ این کشور تصویب کرد که بر اساس آن رئیس‌جمهور مجوز قانونی برای استفاده از گزینه نظامی علیه ایران نخواهد داشت.

یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفته این تصویب این متمم که تمامی نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه بر سر آن متفق‌القول بودند، یک عکس‌العمل به موقع به خروج دولت ترامپ از توافق اتمی و اظهارات خصمانه فزاینده آن علیه ایران است.

این نماینده همچنین تصریح کرده است: «این اصلاحیه یک پیام قوی در خود دارد که مردم آمریکا و اعضای کنگره خواهان جنگ با ایران نیستند.»

یک نماینده دیگر کنگره نیز در ای‌ باره گفته است: «من از تصویب این اصلاحیه خشنودم؛ اصلاحیه‌ای که اختیار آغاز جنگ با ایران را از رئیس‌جمهور می‌گیرد.»

این نماینده اضافه کرده که با خروج آمریکا از برجام، اطمینان یافتن برای استفاده از دیپلماسی در مقابل ایران و نیز در منطقه مهم‌تر از قبل شده است.

 نماینده دیگری نیز گفته: «هم‌زمان با نقض بی‌پروای توافق هسته‌ای ،با ایران از سوی  ترامپ و شکست او در گرفتن مصوبه از کنگره برای حمله نظامی به سوریه، این بهترین زمان برای کنگره بود که قدرتش را دوباره نشان دهد.»

به گفته این نماینده، با این مصوبه کنگره آمریکا بار دیگر مجوز استفاده از اهرم نظامی را در دست خود گرفت؛ قدرتی که به گفته او مد‌ت‌ها بود که کنگره آن را از دست داده بود.

دز همین راستا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در جلسه پاسخ‌گویی به اعضای کنگره این کشور در پاسخ به پرسشی درباره سیاست «تغییر نظام در ایران» تصریح کرده که دولت ایالات متحده چنین سیاستی را دنبال نمی‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز