خبرگزاری کار ایران

پیشروی شورشیان مورد حمایت آمریکا در دیرالزور

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۰۴۸

شبه‌نظامیان کرد سوریه، با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای فرانسه و آمریکا، به سمت آخرین پایگاه‌های تحت کنترل داعش در استان دیرالزور پیشروی کرده و توانستند کنترل یک تپه استراتژیک در حومه این استان را به دست بگیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز گذشته اولین مرحله خروج عناصر گروه تروریستی داعش از آخرین پایگاه این گروه در جنوب دمشق به سمت بادیه سوریه، در چارچوب توافق با دولت سوریه، انجام شد؛ موضوعی که مقام‌های دولتی آن را رد می‌کنند.

هم‌زمان، «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)، با پشتیبانی نیروهای فرانسوی و آمریکایی، در یک منطقه تحت اشغال داعش در استان دیرالزور پیشروی کرده‌اند.

«رامی عبدالرحمان» مدیر گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» در این‌باره تصریح کرد که شش اتوبوس، عناصر داعش و خانواده‌های آنها را از اردوگاه «الیرموک» و شهرک «التضامن» به شرق بادیه سوریه که همچنان در اشغال این گروه تروریستی است، منتقل کردند.

طبق اعلام این مرکز وابسته به معارضان، آتش‌بس در جنوب دمشق، روز گذشته پس از آن وارد مرحله اجرایی شد که ارتش سوریه از حدود یک ماه پیش عملیات نظامی گسترده را از زمین و هوا علیه تروریست‌ها در جنوب پایتخت صورت می‌داد.

در همین راستا، «انور عبدالهادی» مدیر اداره سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، که تحولات در اردوگاه الیرموک را رصد می‌کند، متذکر شد که «برخی داعشی‌ها در الیرموک، الحجر الاسود و التضامن که تحت محاصره قرار داشتند، وضعیت‌شان را با دولت تسویه کردند.»

عملیات نظامی در جنوب دمشق، در چارچوب تلاش ارتش سوریه برای کنترل کامل بر پایتخت و تامین امنیت مناطق اطراف آن است که بعد از خروج کامل داعشی‌ها از این منطقه، تامین امنیت دمشق برای نخستین بار از زمان آغاز بحران سوریه، تضمین خواهد شد.

گزارش‌ها از شرق فرات نیز حاکی‌ است که «نیروهای دموکراتیک سوریه»، پس از سه هفته از آغاز مرحله پایانی عملیات موسوم به «طوفان جزیره» با هدف ریشه‌کن کردن داعش در منطقه و تامین امنیت مرزها با عراق، کنترل حدود ۲۷ درصد از اراضی سوریه را به دست گرفته‌اند.

به گفته رامی عبدالرحمن، «نیروهای دموکراتیک سوریه» همچنین شنبه، با حمایت توپخانه‌ای آمریکا و فرانسه، بر تپه استراتژیک مشرف بر شهرک «هجین» و دیگر روستاهای تحت اشغال داعش مسلط شدند.

طبق این گزارش، درگیری‌ها اطراف شهرک هجین و «باغور» تشدید شده و «نیروهای دموکراتیک سوریه» شنبه‌شب توانستند کنترل آن را به دست بگیرند؛ به این ترتیب این نخستین شهرک است که از زمان اعلام آغاز عملیات «طوفان جزیره»، گروه‌های تروریستی از آن بیرون رانده می‌شوند ولی  شهرک‌هایی از جمله هجین، «شعفه» و «سوسه» همچنان تحت کنترل داعش‌ قرار دارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز