خبرگزاری کار ایران

پنتاگون:

مسکو برای نابودی تروریست‌ها به اندازه کافی تلاش نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۶۲۹

به گفته مقام‌های رسمی، تروریست‌های افغانستان بنا دارند دولت مستقر در این کشور را نابود کنند و کشورهای آسیای میانه و روسیه را برای رسیدن به یک شبه‌دولت تصرف کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریکا از روسیه به‌خاطر آن‌که تلاشش برای مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم در درون مرزهایش به قدر کافی مؤثر نبوده انتقاد کرد. این خبر را روز گذشته -شنبه- سرهنگ دوم «کان فالکنر» به اسپوتنیک داد. 

فالکنر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایالات متحده و بسیاری از کشورهای منطقه از افراطی‌گری‌های جاری در روسیه نگران هستند. روسیه از کشورهایی که برای مبارزه با تروریسم به افغانستان کمک می‌‌کنند انتقاد می‌کند، اما خود برای مواجهه با مشکل افراطی‌گری و تجدید قوای تروریست‌ها در مرزهای خود اقدام‌های لازم را انجام نمی‌دهد.»

فالکنر از «تخمین» شمار تروریست‌های داعش در افغانستان در این لحظه خودداری کرد، اما تاکید کرد که واشنگتن می‌تواند به همکاری با شرکای افغان خود ادامه دهد تا پس از نابودی شبکه حمایتی این گروه تروریستی در سوریه و عراق، از شمار تروریست‌های داعش در این کشور نیز بکاهد. 

در اوایل ماه می، «اولگ سیرومولوتوف»، معاون وزیر خارجه روسیه، گفت که تروریست‌های داعش و دیگر گروه‌های تروریستی روسیه و عراق، در حال تحکیم موقعیت خود در شمال افغانستان هستند و آن را بدل به پایگاه جدید فعالیت‌های تروریستی خود کرده‌اند. به گفته مقام‌های رسمی، تروریست‌های افغانستان بنا دارند دولت مستقر در این کشور را نابود کنند و کشورهای آسیای میانه و روسیه را برای رسیدن به یک شبه‌دولت تصرف کنند.  

سیرومولوتوف همچنین اشاره کرد که این تروریست‌ها «با حمایت آشکار چندین سازمان که برخی‌شان سازمان‌های دولتی و اطلاعاتی برخی کشورها هستند» از سوریه و عراق به افغانستان می‌گریزند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز