خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تعهد چین به افزایش واردات کالاهای آمریکایی/ اعلام زمان رونمایی از نقشه صلح فلسطین و اسرائیل/ کمپین یک میلیارد دلاری ترکیه برای کمک به ساکنان غزه

asdasd
کد خبر : ۶۲۴۵۰۸

تعهد چین به افزایش واردات کالاهای آمریکایی، اعلام زمان رونمایی از نقشه صلح فلسطین و اسرائیل و کمپین یک میلیارد دلاری ترکیه برای کمک به ساکنان غزه از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رهبران ائتلاف «سائرون» و «النصر» طی دیداری در بغداد، بر ضرورت مشارکت تمامی گروه‌ها در تشکیل دولت آینده عراق و نیز تسریع در روند تشکیل آن تاکید کردند.

- آنکارا از راه‌اندازی کمپینی با بودجه‌ای بیش از یک میلیارد دلار برای کمک به ساکنان نواز غزه خبر داد.

- دو تن از وزرای پیشنهادی رییس جدید ایالت خودمختار کاتالونیا زندانی بوده و دو نفر دیگر برای فرار از زندان در تبعید به سر می‌برند.

- نقشه راه صلح فلسطین و رژیم‌صهیونیستی که دولت آمریکا از مدت‌ها قبل قول آن را داده بود، قرار است ماه ژوئن منتشر شود.

- نیروهای امنیتی ترکیه به دنبال دریافت گزارش احتمال «سوء قصد» به جان رجب طیب اردوغان در جریان سفر وی به کشورهای بالکان، وارد عمل شدند.

- چین متعهد شد واردات کالاهای آمریکایی را افزایش دهد.

- مشاور دفتر پادشاهی عربستان سعودی در واکنش به مشارکت حزب‌الله لبنان در دولت بعدی این کشور، گفت که در این‌باره بعد از تشکیل دولت جدید در این کشور اظهارنظر خواهیم کرد.

- «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه وضعیت بیت‌المقدس را خط قرمزی برای مسلمانان قلمداد کرد.

- در واکنش به تهدیدهای نظامی چین، رئیس جمهوری تایوان به تامین امنیت بیشتر متعهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز