خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

نشست فوری شورای امنیت درباره تحولات فلسطین/ ائتلاف صدر با عمار حکیم و ایاد علاوی/ اعلام عزای عمومی در نوار غزه

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۸۴۹

نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات فلسطین، ائتلاف جریان صدر با دو جریان «الحکمه» و «الوطنیه» و اعلام عزای عموی در نوار غزه از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، نماینده کویت در سازمان ملل متحد درخواست برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت را برای رسیدگی به قتل‌عام غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، ارائه کرد. این نشست قرار است امروز برگزار شود.

- رهبر جریان «صدر» در عراق پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اعلام کرد که ضمن ائتلاف با دو جریان «الحکمه» و «الوطنیه» به رهبری عمار حکیم و ایاد علاوی، دولت تکنوکرات و غیرحزبی تشکیل می‌دهد.

- دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که حمله موشکی به جولان اشغالی نشان داد سوریه برای مقابله با تهاجم اسرائیل آمادگی دارد.

- وزارت امور خارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای قتل‌عام فلسطینیان توسط نظامیان صهیونیستی در نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

- وزیر امور خارجه آمریکا کشتار فلسطینیان در نواز غزه را نادیده گرفته و گفت که ایالات متحده همچنان به دنبال صلح در خاورمیانه و سرزمین‌‌های اشغالی است.

- به دنبال شهادت ده‌ها فلسطینی در تظاهرات در نوار غزه، امروز -سه‌شنبه- در این کشور عزای ملی اعلام شد.

- نخست‌وزیر ترکیه کشتار فلسطینیان در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز در نوار غزه را به شدت محکوم و اعلام کرد که آمریکا در جنایت انسانی اسرائیل سهیم است.

- وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای قتل‌عام فلسطینیان توسط نظامیان رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

- منابع رسمی از شهادت دست‌کم ۵۲ فلسطینی در تظاهرات میلیونی در نوار غزه خبر دادند.

-یک گروه ناظر آمریکایی اعلام کرد، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که کره شمالی شروع به برچیدن سایت مربوط به آزمایش هسته‌ای خود در آستانه نشست تاریخی میان رهبر این کشور با رئیس‌جمهوری آمریکا کرده است.

-کمپانی‌های کره‌ جنوبی اعلام کردند که در صورت برداشته شدن تحریم ها علیه کره‌شمالی به دنبال راهی برای سرمایه‌گذاری در این کشور هستند.

-وزارت اتحاد دو کره اعلام کرد، کره شمالی و کره‌جنوبی توافق کردند تا مذاکرات بین مقام‌های عالی‌رتبه دو کشور ۱۶ ماه جاری میلادی و برای بررسی گام‌های ضروری با هدف خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره صورت گیرد.

-رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد، اگر قبرس به عملیات یک‌جانبه خود ادامه دهد، این منطقه با تهدید امنیتی مواجه می‌شود.

-وزیر امور خارجه روسیه گفت، نظر و رویکرد مسکو در قبال افتتاح سفارت آمریکا در قدس منفی است زیرا این اقدام مطابق با توافق‌های بین‌المللی نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز