خبرگزاری کار ایران

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درباره قدس چهارشنبه برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۶۸۹

اتحادیه عرب، چهارشنبه بنا به درخواست فلسطین، نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی تصمیم یک‌جانبه آمریکا درباره یهودی‌سازی قدس، برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که اتحادیه عرب، روز چهارشنبه نشستی فوق‌العاده در سطح نمایندگان دائم، به منظور بررسی تصمیم «غیر قانونی» آمریکا برای انتقال سفارتش به قدس برگزار خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی مصر (الشرق‌الاوسط) به نقل از منبع مذکور تصریح کرد، نشست روز چهارشنبه اتحادیه عرب بنا به درخواست نماینده فلسطین و از طریق رایزنی با نماینده عربستان سعودی که ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه عرب را بر عهده دارد، برگزار خواهد شد.

طبق این گزارش، آمریکا امروز سفارت خود در قدس اشغالی را رسما افتتاح می‌کند. تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس اشغالی، با استقبال اسرائیل و اعتراض فلسطینیان و برخی کشورهای عربی و اروپایی روبه‌رو شده‌است.

در حالی‌که قرار است هیاتی از کاخ سفید آمریکا و مقام‌های اسرائیلی بعد از ظهر امروز در مراسم گشایش سفارت‌خانه شرکت کنند، فلسطینیان در امتداد مرزهای شرقی نوار غزه و دیگر مناطق به اعتراض‌های تازه‌ای دست زده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز