خبرگزاری کار ایران

نگرانی آمریکا از حمله هم‌پیمانان ارتش سوریه به «التنف»

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۲۲۴

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که گروهی از سیاسیون این کشور نگران برنامه‌ریزی نیروهای هم‌پیمان سوریه برای حمله به پایگاه آمریکایی «التنف» در این کشور هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست، موضوعی که برخی از سیاسیون آمریکا را نگران کرده، این است که به ادعای آنها، «نیروهای مورد حمایت ایران» در سوریه، پایگاه التنف در جنوب این کشور را محاصره و سپس بمباران کنند.

این منابع آمریکایی تأکید می‌کنند که رهبری نظامی در واشنگتن که نمی‌خواهد به صورت عمیق در تحولات سوریه مداخله کند، تمایل به انجام حملات هوایی علیه این نیروها ندارد.

از سوی دیگر، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بارها تمایل خود را برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه اعلام و تأکید کرده است که کشورش بعد از شکست نهایی داعش، دیگر در سوریه حضور نخواهد داشت.

طبق این گزارش، آمریکا از فرودگاه نظامی التنف سوریه که نیروهایش را به بهانه مبارزه با داعش در آنجا مستقر کرده است، حملات علیه نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه را صورت می‌دهد.

منابع آمریکایی می‌گویند، تأکید واشنگتن بر حفظ پایگاه نظامی التنف در سوریه، دلیلی واضح بر آمادگی ایالات متحده برای مقابله با «نفوذ ایران در منطقه» قلمداد می‌شود.

التنف منطقه‌ای در شرق سوریه و در مثلث مرزی سوریه-عراق-اردن است که اهمیت استراتژیکی در معادلات جنگ سوریه و دوران پسا جنگ دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز