خبرگزاری کار ایران

استقبال سئول از طرح پیونگ‌یانگ برای نابودی پایگاه آزمایش هسته‌ای‌

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۱۸۲

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی تصمیم پیونگ‌یانگ برای نابودی پایگاه آزمایش هسته‌ای خود را نشانه‌ای از علاقه این کشور برای عمل کردن به وعده‌هایش دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی امروز -یکشنبه- اعلام کرد که سئول از تصمیم پیونگ‌یانگ مبنی بر از میان بردن تنها پایگاه آزمایش موشک‌های هسته‌ای این کشور موسوم به «پونگ گیه ری» استقبال می‌کند.  

کره‌شمالی اعلام کرد که تصمیم دارد پایگاه آزمایش هسته‌ای پونگ گیه ری را در یکی از روزهای ۲۳ تا ۲۵ ماه می تعطیل کند.

دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از این تصمیم استقبال می‌کنیم.»

در این بیانیه همچنین آمده است که تصمیم پیونگ‌یانگ برای نابودی این پایگاه آزمایش هسته‌ای، نشان از علاقه این کشور برای عمل کردن به وعده‌هایی دارد که در دیدار میان رهبران دو کره وعده انجام‌شان را داده بود. 

دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی در ادامه اعلام کرد: «دعوت از خبرنگاران کشورهای مختلف همچنین به این معناست که نابودی این پایگاه هسته‌ای به‌صورت واضح و اشکار در برابر نگاه جامعه جهانی قرار خواهد گرفت.»

در عین حال، «هونگ جون-پیو»، رهبر حزب مخالف کره‌جنوبی، نسبت به صداقت برنامه‌های پیونگ‌یانگ اظهار تردید کرده است.

وی در این‌باره گفت: «کره شمالی با نمایش خنک‌سازی برج‌های انفجارش در سال ۲۰۰۸ یک‌بار جهان را فریب داد... تعطیلی سایت آزمایش هسته‌ای پونگ گیه ری اتفاق چندان تازه‌ای نیست.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از این تصمیم کره شمالی استقبال کرد و آن را «حرکتی هوشمندانه و بزرگ‌منشانه» خواند.     

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز