خبرگزاری کار ایران

مقام نظامی آمریکایی:

به البغدادی نزدیک شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۶۹۵

یک منبع نظامی آمریکا فاش کرد که دستگیری‌ شماری از فرماندهان داعش، ما را به سرکرده ارشد این گروه تروریستی نزدیک کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق‌الاوسط،‌ یک منبع نظامی آمریکا اعلام کرد، بازداشت‌های تعدادی از فرماندهان داعش از جمله معاون بلندپایه «ابوبکر البغدادی» رهبر این گروه تروریستی، ما را به البغدادی نزدیک کرده است.

این منبع گفت: «اینک، بخش زیادی از ( عملیات) مبارزه با داعش تکمیل شده است و باید به سرکرده این گروه دست پیدا کرد.»

وی عملیات جست‌وجوی سرکرده داعش را به عملیات جست‌وجوی صدام، دیکتاتور معدوم عراق تشبیه کرد. صدام بعد از لشکرکشی آمریکا به عراق و سرنگونی نظام وی در اوایل سال ۲۰۰۳، فراری شد و در نهایت بعد از ۹ ماه از فرارش دستگیر شد.

سازمان اطلاعات ملی عراق بازداشت پنج مسئول ارشد گروه وهابی صهیونیستی داعش و هلاکت حدود ۴۰ تروریست داعشی دیگر را در عملیات در خاک سوریه تأیید کرد.

طبق این گزارش، سازمان اطلاعات ملی عراق، عصر روز گذشته اعلام کرد که عملیات به دام انداختن تروریست‌ها در چارچوب ماموریت گسترده‌ای اجرایی شد که در نوع خود برای اولین بار صورت می‌گیرد و طی آن افسران عراقی به داخل خاک سوریه وارد شدند.

بر اساس اعلام این سازمان، این عملیات سه ماه طول کشید و طی آن مسئولان داعش در عراق دستگیر شدند و در تاریخ ۲۰ مارس گذشته پنج نفر از مسئولان داعش در عراق (در سوریه) به دام افتادند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز