خبرگزاری کار ایران

پ‌ک‌ک از «سنجار» خارج می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۱۹۳

نیروهای پ‌ک‌ک تصمیم گرفتند در پی تهدید ترکیه به حمله، منطقه سنجار را پس از آزاد کردن این شهر در سال ۲۰۱۴ ترک کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری ام‌تی‌ال نیوز، در هفته جاری آخرین اعضای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) منطقه سنجار در شمال عرق را ترک کردند.

پ‌ک‌ک پس از فشار و تهدید دولت ترکیه این منطقه را ترک کرد. 

ترکیه تهدید کرده کرده بود که ممکن است «به‌صورت ناگهانی» وارد عراق شده و به پ‌ک‌ک، که از نظر این کشور سازمانی تروریستی است، حمله کند. 

نیروهای پ‌ک‌ک در این راستا تصمیم گرفتند سنجار را ترک کنند و خطر جنگی دیگر را برای کشوری که سال‌هاست درگیر توحش داعش بوده است، ایجاد نکنند. خروج نیروهای حزب کارگران کردستان از سنجار فصل پایانی است بر تاریخ این منطقه و پیامدهای گوناگونی در آینده خواهد داشت. البته فرآیند خروج نیروهای پ‌ک‌ک از منطقه هنوز مشخص نیست. 

ایزدی‌های عراق هیچ‌گاه سوم آگوست ۲۰۱۴ را از یاد نمی‌برند. در این روز داعش به شهر سنجار حمله کرد و هفته‌ها روستاها و شهرهای اقلیت ایزدی را به تارج برد و غارت کرد. 

تروریست‌های داعش زنان و کودکان ایزدی را به بردگی گرفتند و مردان و زنان میان‌سال را کشتند. 

بیش از ۱۰۰ هزار نفر به کوه‌های سنجار گریختند. 

«باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده، دستور حمله هوایی به داعش را صادر کرد. اما نیروهای آمریکایی تنها می‌توانستند نظاره‌گر پیشروی داعش و شکست پیشمرگه‌های کرد باشند که در زمان حمله داعش در سنجار بودند.

اعضای پ‌ک‌ک و اعضای یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) خطی تهاجمی به کوه سنجار باز کردند و راهرویی به درازای چندین کیلومتر میان خطوط داعش ایجاد کردند.

نیروهای پ‌ک‌ک در سنجار مستقر شدند و نیرویی محلی را در این منطقه ایجاد کردند و آن را «نیروهای مقاومت سنجار» نامیدند.

در دسامبر ۲۰۱۴، پیشمرگه‌های کرد از سمت غرب مناطق کردنشین عراق به کوه‌های سنجار رسیدند و ایزدی‌ها شمال کوه را آزاد کردند. از دسامبر ۲۰۱۴، سنجار میان نیروهای پ‌ک‌ک و پیشمرگه‌ها تقسیم شد. بسیاری از پیشمرگه‌های وابسته به حزب دموکرات کردستان هستند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز