خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری کره جنوبی:

ژاپن و کره‌شمالی باید گفت‌وگوهای صلح را از سر بگیرند

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۲۶۳

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی گفت که چنانچه روابط ژاپن و کره شمالی عادی‌ شود، کمک بزرگی به صلح و امنیت در شمال شرقی آسیا و شبه‌جزیره کره خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «مون جائه-این»، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، امروز -سه‌شنبه- در مصاحبه با یک روزنامه ژاپنی گفت که کره‌شمالی و ژاپن باید گفت‌وگوها برای عادی‌سازی روابط را آغاز کنند.

مون در مصاحبه با روزنامه یوموری گفت: «به گمان من گفت‌وگو میان ژاپن و کره‌شمالی باید ادامه پیدا کند».

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در پاسخ به پرسش‌های این روزنامه گفت: «چنانچه روابط ژاپن و کره‌شمالی عادی‌ شود، کمک بزرگی به صلح و امنیت در شمال شرقی آسیا و شبه‌جزیره کره خواهد بود.»

در دیدار ماه گذشته میلادی میان «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره‌شمالی و مون جائه-این، دو طرف توافق کردند در راستای خلع سلاح هسته‌ای با یکدیگر همکاری کنند. مون جائه-این به روزنامه یوموری گفت که کیم جونگ‌اون طی این دیدار اعلام کرد «آماده است هر زمان با ژاپن گفت‌وگو داشته باشد».

دولت ژاپن واکنشی به این سخنان نشان نداد. توکیو برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ را بالاترین تهدید امنیتی علیه ژاپن پس از جنگ جهانی دوم خوانده است.

مصاحبه مون جائه-این پیش از دیدارش با «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن، و «لی کچیانگ»، نخست‌وزیر چین، صورت می‌گیرد که قرار است در توکیو برگزار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز