خبرگزاری کار ایران

دیده‌بان حقوق‌بشر:

هزاران نفر در عربستان ماه‌ها بدون محاکمه در بازداشت هستند

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۵۴۳

سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر اعلام کرد که عربستان سعودی هزاران نفر را ماه‌ها بدون محاکمه در بازداشت نگه داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر امروز –یکشنبه- اعلام کرد که عربستان سعودی هزاران نفر را بدون برگزاری دادگاه در بازداشت خود نگه داشته است و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی مسئول این بازداشت‌های خودسرانه است.

در گزارش دیده‌بان حقوق‌بشر آمده است: اطلاعات پایگاه اطلاعات عمومی وزارت کشور که روی اینترنت قرار گرفته است، بیانگر آن است که مقام‌های سعودی دو هزار و ۳۰۵ نفر را بدون آنکه در دادگاه حضور پیدا کنند، برای انجام تحقیقات بازداشت کرده‌اند.

این گزارش به افزایش تعداد بازداشت‌های خودسرانه در سال‌های اخیر در عربستان اشاره و تاکید کرد که دادستان عمومی عربستان یا باید اتهام متهمان را اعلام کند یا همگی آنها را آزاد کند؛ بازداشت خودسرانه افراد کافی است.

«سارا ویتسن» مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر اعلام کرد که اگر مقام‌های سعودی می‌توانند یک بازداشتی را بدون هیچ اتهامی برای چند ماه بازداشت کنند، واضح است که نظام قضایی عربستان همچنان این مسائل را نادیده می‌گیرد و به نظر می‌رسد که شرایط در حال بدتر شدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز