خبرگزاری کار ایران

نیوزوییک گزارش داد؛

«ناتالیا وسلنیتسکایا» کیست و چه ارتباطی با کرملین دارد

کد خبر : ۶۱۷۲۳۳

ایمیل‌هایی که اخیرا نیویورک تایمز منتشر کرده، همچنین مصاحبه شبکه «ان‌بی‌سی» با وکیل روس که روز گذشته -جمعه- پخش شد، حاکی از آن است که ارتباط او با دولت روسیه بسیار عمیق‌تر از آن چیزی است که پیش از این مطرح شده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از نیوزویک، اطلاعات جدیدی درباره «ناتالیا وسلنیتسکایا»، وکیل روس که در دیداری در برج ترامپ در ژوئن ۲۰۱۶ اطلاعاتی مخرب را درباره «هیلاری کلینتون»، نامزد وقت ریاست‌جمهوری آمریکا، به کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» کاندیدای اردوگاه جمهوری‌خواهان داده بود به‌دست آمده است. این اطلاعات جدید به شک و شبهه‌ها درباره هویت این وکیل روس و ارتباطش با کرمیلن دامن زده است.

 وسلنیتسکایا این اتهام را که او عامل اجرایی دولت روسیه است، رد کرده و گفته که تنها وکیلی خصوصی است، اما ایمیل‌هایی که اخیرا نیویورک تایمز منتشر کرده، همچنین مصاحبه شبکه ان‌بی‌سی با او که روز گذشته -جمعه- پخش شد، حاکی از آن است که ارتباط او با دولت روسیه بسیار عمیق‌تر از آن چیزی است که وی مدعی شده بود. 

 وسلنیتسکایا اصرار داشت که به‌عنوان یک نماینده در برج ترامپ با اعضای کارزار تبلیغاتی او -«دونالد ترامپ جونیور»، «جرد کوشنر» و «پل منفورت»- دیدار نکرده است بلکه به صورت خصوصی با آن‌ها دیدار داشته است. 

 وسلنیتسکایا در بیانیه‌ای خطاب به کمیته دادگستری سنا در نوامبر سال ۲۰۱۷ نوشت: «من مستقل از هر گونه بدنه حکومتی کار می‌کنم. هیچ ارتباطی با “یوری چایکا”، دادستان کل فدراسیون روسیه، نمایندگانش و مؤسساتش ندارم، مگر آن‌هایی که به شغل من به‌عنوان یک وکیل مرتبط باشد.»

با این حال، این بیانیه او در پاییز گذشته مورد تردید قرار گرفت، زمانی‌که یادداشت شخصی‌اش درباره ملاقات در برج ترامپ با مدرکی محرمانه که یوری چایکا منتشر کرده بود، مطابقت داشت. بعضی از پاراگرف‌های این یادداشت درست مانند این سند محرمانه بود. 

چشمگیرترین تغییر در این رابطه این بود که وسلنیتسکایا، در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی، حرف‌های پیشین خود را پس گرفت. 

به گزارش تایمز او گفت: «من یک وکیل و خبرچینم. از سال ۲۰۱۳ به‌شکلی فعال با دفتر دادستان کل روسیه در ارتباط بوده‌ام.»

رابطه وسلنیتسکایا با چایکا و دفترش بیش از آنی است که در اصل مدعی می‌شود. ایمیل‌هایی که سازمان دوسیر، که رقیب اصلی رئیس‌جمهوری روسیه آن را راه انداخته بود، منتشر کرد بر این امر انگشت گذاشت. 

این ایمل‌ها نشان می‌دهد که «سرگئی بوخاریف»، دادستان ارشد در دفتر چایکا، با وسلنیتسکایا همکاری می‌کرده تا بتوانند پاسخی درخور به درخواست وزارت دادگستری آمریکا بدهد. وزارت دادگستری ایالات متحده شرکت سهامی پروزون، شرکتی روسی که در زمینه املاک و مستغلات فعالیت می‌کند، را متهم به کلاهبرداری مدنی کرده بود. یکی از ایمل‌های به‌دست آمده در این زمینه در تاریخ آگوست ۲۰۱۴ نشان می‌دهد که وسلنیتسکایا، بوخاریف را با نام خانوادگی خوانده است. 

او در این ایمل نوشته: «سرگئی الکساندروویچ عزیز. ویراست‌ها و پیش‌نویس‌های اولیه را برای‌تان می‌فرستم، همینطور دستورالعمل‌ها را. آمادگی پاسخگویی به هر سؤالی را دارم، هر زمان که شما صلاح بدانید.»

زمانی‌که شبکه ان‌بی‌سی کپی این ایمیل‌ها را به وسلنیتسکایا نشان داد، وی اعتراف کرد: «بسیاری از چیزهایی که اینجا آمده از مدارک من، مدارک شخصی من، برداشته شده‌اند.»

این افشاگری‌ها پرسش‌هایی را درباره این‌که آیا او در ملاقات در برج ترامپ «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، را نمایندگی می‌کرده یا نه پیش کشیده است. ارتباط ترامپ با مقام‌های روسیه بدل به یکی از موارد کلیدی در تحقیق «رابرت مولر»، مسئول بررسی پرونده دست داشتن احتمال کرملین در انتخابات رایاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز