خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

واکنش ترامپ به دیدار رهبران دو کره/ برگزاری پنجمین جمعه تظاهرات بازگشت/ درخواست چین برای حفظ برجام

کد خبر : ۶۱۶۹۹۰

واکنش رئیس‌جمهور آمریکا به دیدار رهبران دو کره، برگزاری پنجمین جمعه تظاهرات بازگشت و درخواست چین برای حفظ توافق هسته‌ای ایران از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته بود.

به گزارش ایلنا، «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، اگر اصلاحاتی اساسی در توافق هسته‌ای ایران (برجام) انجام نشده و نواقص آن رفع نشود، بعید است که رئیس‌جمهوری آمریکا در آن باقی بماند.

- در پی توافق تاریخی رهبران کره برای خلع سلاح هسته‌ای کامل، رئیس‌جمهوری آمریکا در پیام‌هایی توئیتری نوشت: «اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.»

- وزیر دفاع آمریکا خطر درگیری مستقیم میان ایران و رژیم صهیونیستی در سوریه را محتمل دانست و نسبت به خطر این درگیری هشدار داد.

- ارتش سوریه به عملیات علیه گروه تروریستی داعش در شهرک‌ الحجر الاسود و اردوگاه «الیرموک» در جنوب دمشق ادامه می‌دهد. از سوی دیگر، دامنه ترورها علیه سرکردگان گروه‌های شورشی در ادلب گسترده شده است.

-هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه چندین پایگاه گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در غرب دیر البلح واقع در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

-پنجمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار غزه تحت عنوان «جمعه جوانان انقلابی» در حالی برگزار شد که غزه روز پنجشنبه پیکر پاک شهید فادی البطش دانشمند و استاد دانشگاه فلسطینی را پس از انتقال از مالزی در آغوش گرفت.

- وزیر اطلاعات و حمل و نقل رژیم صهیونیستی گفت: اگر توافق دو کره اجرایی شود، می‌تواند تاثیر زیادی بر کاهش خطر وقوع رقابت هسته‌ای در خاورمیانه داشته باشد.

- نخستین جلسه کابینه کوبا در دولت رییس جمهور جدید این کشور برگزار شد و مقام‌های دولتی طی آن به بررسی فساد و کمبود بودجه سازمان‌ها پرداختند.

-نخست وزیر ژاپن از دیدار رهبر کره شمالی و رییس جمهور کره جنوبی استقبال کرد و آن را گامی مثبت دانست.

- کاخ کرملین نشست تاریخی میان رهبران کره‌شمالی و کره‌جنوبی را به عنوان «اخباری بسیار مثبت» ستود.

- صدراعظم آلمان با اعلام اینکه امنیت خاورمیانه برای اروپا مهم است، گفت: «باید دید آمریکا چه تصمیمی در مورد برجام می‌گیرد.»

- رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه فرافکنی‌های خود علیه ایران گفت: «ایران به تسلیحات هسته‌ای دست نخواهد یافت.»

- سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن تاکید بر لزوم حفظ برجام، خواستار عدم اصلاح آن شد.

- دو سناتور آمریکایی از دولت ترامپ خواستند تا جزئیات همکاری هسته‌ای با ایران تحت برنامه جامع اقدام مشترک را منتشر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز