خبرگزاری کار ایران

سخنان ترامپ در دیدار با هیات فرانسوی در کاخ سفید

کد خبر : ۶۱۶۰۵۴

روسای جمهوری آمریکا و فرانسه پس از دیدار دوجانبه در دفتر بیضی کاخ‌سفید، با هیات های همراه خود پای میز مذاکره نشستند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت امور خارجه آمریکا، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا امروز-سه‌شنبه- میزبان «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهوری فرانسه بود.

دو طرف ابتدا به صورت اختصاصی مذاکره کرده و سپس با همراهان خود وارد مذاکره گسترده‌تری شدند. در این نشست وزیر امور خارجه موقت آمریکا، معاون ترامپ و تعدادی دیگر از مقام‌های ارشد آمریکایی به همراه ماکرون و هیات همراه وی، حضور داشتند.

ترامپ گفت: «در نشست اولیه که قرار بود کوتاه باشد اما طولانی شد با ماکرون درباره مسائل زیاد و مهمی که فکر می‌کنیم می‌توانیم آنها را حل کنیم، مذاکره کردیم. مسائلی چون عراق و سوریه. ما طی روز‌های آتی بار‌ها با یکدیگر دیدار می‌کنیم. اما اکنون احساس کردیم باید از نظرات شما متخصصان هر دو طرف استفاده کنیم.»

وی افزود: «آمار خوبی از اقتصاد ما طی روز‌های اخیر منتشر شده است. نرخ بیکاری به پایین‌ترین حد خود طی دهه‌های اخیر رسیده و نرخ بیکاری سیاه‌پوستان و زنان کاهش پیدا کرده است.»

رییس‌جمهوری آمریکا: «من و ماکرون روی توافق با فرانسه کار می‌کنیم. اما قوانین اتحادیه اروپا یک مانع محسوب می‌شود. آنها موانع تجاری دارند که غیرقابل قبول است. کشاورزان آنها به راحتی برای ما محصولات خود را ارسال می‌کنند در حالی که کشاورزان ما برای صادرکردن کالا به اروپا با مشکل مواجه می‌شوند. ما در این رابطه با آنها مذاکره می‌کنیم. تراز تجاری ما با اتحادیه اروپا برای سال‌ها است که منفی شده است.»

ترامپ در ادامه با اشاره به مشکلات تجاری با چین: «وزیر خزانه‌داری ما به چین سفر می‌کند تا درباره تجارت و مسائل تعرفه‌ای مذاکراتی صورت بگیرد. «شی جین پینگ» دوست من است اما ما هرکدام نماینده کشور خود هستیم.»

دونالد ترامپ تاکید کرد توافق نفتا اکنون به نفع آمریکا نیست و باید تغییر کند.

وی افزود: «درباره کره‌شمالی نیز می‌دانیم که به زودی با کیم ملاقات می‌کنم. به تازگی شنیدم وی خواستار برگزاری هرچه زودتر این دیدار شده است. ممکن است این دیدار خوب باشد یا اصلا نتیجه‌ای نداشته باشد. اما این شانس خوبی برای همه خواهد بود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز