خبرگزاری کار ایران

دادستان کل ایالات متحده تهدید به کناره‌گیری کرد

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۵۳۲

دادستان کل ایالات متحده اعلام کرد که اگر رئیس‌جمهوری، معاون وزارت دادگستری را اخراج کند او نیز ممکن است از سمت خود کناره بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، دادستان کل ایالات متحده هشدار داد که چنانچه کاخ سفید معاون او را اخراج کند، ممکن است چاره‌ای نداشته باشد جز آن‌که او نیز از وزارت دادگستری استعفا بدهد. 

به گزارش واشنگتن پست، «جف سشنز»، دادستان کل ایالات متحده، اعلام کرد که اگر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، ژنرال «رود روزنستاین» معاون وزارت دادگستری را اخراج کند، او نیز ممکن است از سمت خود کناره بگیرد.

بر اساس این گزارش، دادستان کل آمریکا طی یک مکالمه تلفنی با کاخ سفید چنین اظهاراتی مطرح کرده است. جف سشنز در این تماس تلفنی خواستار دریافت جزئیاتی درباره دیدار ترامپ و رونستاین در ۱۲ آوریل شده بود.

به گفته منابع این روزنامه، سشنز تصمیم نداشته که دولت ایالات متحده را تهدید کند، بلکه صرفا در پی آن بود که توضیح دهد که اخراج احتمالی روزنستاین او را در «موقعیتی غیرقابل‌دفاع» قرار می‌دهد و جز ترک سمت خود چاره‌ای برایش باقی نمی‌ماند.

بنا به گزارش‌ها، نگرانی سشنز زمانی افزایش یافت که روزنستاین حمله پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به «مایکل کوهن»، وکیل شخصی دونالد ترامپ را تایید کرد؛ امری که سبب شد رئیس‌جمهوری آمریکا نگاهی منفی به او پیدا کند. 

معاون دادستان کل آمریکا همچنین کسی است که سال گذشته میلادی «رابرت مولر» را به‌عنوان مسئول تحقیقات درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ منصوب کرد. 

روسیه بارها هرگونه دخالت در این زمینه را رد کرده است و ترامپ بی‌پرده در این باره صحبت کرده و اغلب از لفظ «شکار ساحره» برای اشاره به این قضیه استفاده کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا انگیزه تحقیقات مولر در این‌باره را سیاسی می‌داند. بیزاری ترامپ از افراط در این تحقیقات به حدس و گمان در این‌باره دامن زده است که رئیس‌جمهوری آمریکا در پی اخراج مولر است و دموکرات‌های کنگره می‌خواهند قانونی را به تصویب برسانند که ترامپ را از این کار منع کند.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز