خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه آمریکا:

روسیه و دولت سوریه در حال پاکسازی «آثار حمله شیمیایی» دوما هستند

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۱۵۲

وزارت خارجه آمریکا، روسیه و دولت سوریه را متهم کرد که در حال پاکسازی آثار حملات شیمیایی در شهر دوماواقع در غوطه شرقی دمشق هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «هیدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی، مدعی شد روسیه و دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، در حال پاکسازی آثار حملات شیمیایی در شهر دوما هستند.

وی اظهار داشت، روسیه و دولت اسد در حالی این کار را می‌کنند که به تیم بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی اجازه ورود به این منطقه را نداده‌اند.

این سخنگو مدعی شد، آمریکا اطلاعات دقیقی دارد که نشان می‌دهد مقام‌های روس با همکاری حکومت سوریه به بازرسان اجازه دسترسی به دوما را نمی‌دهند و در کار آنها تاخیر ایجاد می‌کنند.

طبق این گزارش، بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به سوریه سفر کرده‌اند تا در خصوص حمله شیمیایی ادعایی به شهر دوما در دو هفته قبل، تحقیق کنند.

کشورهای غربی، دولت سوریه را عامل این حمله می‌دانند؛ اتهامی که دمشق و مسکو قاطعانه آن را رد می‌کنند.

آمریکا، فرانسه و بریتانیا، بامداد شنبه گذشته در واکنش به حملات شیمیایی ادعایی در دوما به سه مرکز تحقیقاتی شیمیایی و پایگاه نظامی سوریه حمله کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز