خبرگزاری کار ایران

واکنش دمشق به طرح واشنگتن برای استقرار نیروی عربی در سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۵۰۰

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری سوریه طرح واشنگتن برای جایگزینی نیروهای آمریکایی با ائتلافی از نیروهای عربی در شمال سوریه را بسیار حیرت‌انگیز توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگو با «روسیاالیوم»، تأکید کرد، در صورتی‌که اخبار منتشر شده درباره تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای جایگزین کردن نیروهای آمریکایی در سوریه با ائتلافی عربی صحت داشته باشد، بسیار حیرت‌انگیز است که یک کشور اشغالگر که حضور غیرقانونی دارد، از طرف‌های دیگر بخواهد بیایند و کشوری را اشغال کنند.

شعبان گفت: «این مساله در روابط بین‌المللی بی‌سابقه است.»

اخیرا روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد که واشنگتن درصدد پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در سوریه و تشکیل ائتلافی از نیروهای عربی به‌عنوان جایگزین نیروهای آمریکایی در سوریه و استقرار آنها در بخش شمال شرقی این کشور است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، ترامپ از امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر خواسته است تا میلیاردها دلار و منابع نظامی را برای تضمین امنیت سوریه پس از شکست داعش تامین کنند.

بر این اساس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس با مقام‌های مصری، طرح ابتکاری واشنگتن درباره سوریه را مطرح کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز