خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

سفر رئیس سیا به کره‌شمالی و دیدار با کیم جونگ اون/ کشف انبار تسلیحات شیمیایی در دوما/ تاکید لاوروف بر حمایت از دمشق

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۴۸۴

سفر رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به کره‌شمالی و دیدار با رهبر این کشور، کشف انبار تسلیحات شیمیایی در دوما و تاکید وزیر خارجه روسیه بر ادامه حمایت از دمشق از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ( سیا) اخیرا برای ملاقاتی محرمانه با «کیم جونگ‌ اون» رهبر کره‌شمالی، به پیونگ‌یانگ، پایتخت این کشور رفته بود.

-بازرسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی وارد دوما در غوطه شرقی دمشق شدند تا تحقیقاتی را درخصوص حمله شیمیایی ادعایی انجام دهند.

- «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، کشورش به تلاش‌های خود در راستای حمایت و احترام به حاکمیت سوریه ادامه خواهد داد.

- نماینده سازمان ملل متحد در یمن از احتمال افزایش درگیری‌ها در یمن خبر داده و اعلام کرد تا دو ماه دیگر چارچوب پیشنهادی خود برای مذاکرات را ارائه می‌کند.

-شورای امنیت ملی ترکیه در طرح پیشنهادی به دولت، خواستار تمدید وضعیت فوق العاده در این کشور شد.

-«سرژ سرکیسیان» رییس‌جمهوری پیشین ارمنستان به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور انتخاب شد.

- منابع محلی در سوریه از کشف انبار تسلیحات شیمیایی متعلق به تروریست‌ها در «دوما» خبر دادند.

-«سید عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی این کشور در دیدار نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا، گفت کشورها باید مشکلات را با زبان گفت‌وگو حل کنند.

- «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی به رئیس جمهوری سوریه به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد استقلال سوریه تبریک گفته و بر همبستگی خود با این کشور تاکید کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز