خبرگزاری کار ایران

دبیر کل ناتو: همه اعضا موافق حمله به سوریه بودند

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۶۹۱

دبیر کل ناتو می‌گوید که همه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موافق حمله موشکی اخیر به سوریه بودند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو درباره نشست اخیر اعضای ناتو در بروکسل برای بررسی حمله موشکی اخیر به سوریه گفت: «آمریکا، فرانسه و انگلیس به متحدان خود درباره حمله موشکی مشترک به سوریه اطلاع داده بودند.»

وی افزود: «سه کشور عنوان کردند که بخش مهمی از اطلاعاتی که در اختیار دارند تاکیدی بر این موضوع است که نظام سوریه مسئول استفاده از سلاح شیمیایی در حمله اخیر به غیرنظامیان در دوما بوده است.»

استولتنبرگ، تاکید کرد: «متحدین به روشنی عنوان کردند که اقدام نظامی آنها محدود به تاسیسات تولید و استفاده از سلاح شیمیایی نظام سوریه خواهد بود.»

وی افزود: «همه اعضای ناتو حمایت کامل خود را از اقدام نظامی علیه سوریه اعلام کردند. این حمله پیام روشنی را مبنی بر این موضوع که جامعه بین‌المللی استفاده از سلاح شیمیایی را برنمی‌تابد را ارسال کرد.»

بامداد شنبه گذشته، سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس اهدافی را در سوریه هدف حملات موشکی خود قرار دادند و بیش از ۱۰۰ موشک را شلیک کردند.

این کشور اعلام کردند که این حملات را در پاسخ به حمله شیمیایی ادعایی اخیر در دوما انجام داده‌اند که نظام سوریه را مسئول آن می‌دادند. دمشق بارها اتهامات وارده را رد کرد است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز