خبرگزاری کار ایران

کاهش واردات نفت خام کره‌جنوبی از ایران

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۲۵۶

بر اساس داده‌های گمرک کره جنوبی، واردات نفت خام این کشور از ایران در ماه مارس، نسبت به میزان مشابه در سال گذشته، ۳۹ و سه دهم درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بر اساس داده‌های گمرک کره جنوبی که امروز -یکشنبه- منتشر شد، واردات نفت خام این کشور از ایران در ماه مارس ۳۹ و سه دهم درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش یافت؛ امری که نشان از کاهش تقاضا برای نفت ایران دارد. 

در ماه مارس، پنجمین واردکننده نفت خام، یک و ۳۷ صدم میلیون تن، معادل ۳۲۴ هزار و ۶۱۲ بشکه در روز، نفت از ایران وارد کرد. این در حالی است که براساس آمار داده‌های گمرک، ماه مارس سال گذشته میزان واردات نفت خام این کشور از ایران دو و ۲۶ صدم میلیون تن بود که رکوردی برای واردات این ماده تلقی می‌شد. 

کره جنوبی، یکی از مصرف‌کنندگان عمده نفت ایران، معمولا از ایران نفت تقطیرشده، یا نفت بسیار سبک، می‌خرد اما داده‌ها گزارشی درباره کاهش واردات نوع خاصی از نفت را نمی‌دهد. 

در ماه‌های گذشته، سئول میزان خرید خود از تهران را در مقایسه با سال گذشته کاهش داده است. 

به گزارش سه منبع، افت خرید سئول پس از آن صورت می‌گیرد که شرکت ملی نفت ایران ماهانه سه میلیون بشکه نفت، از آغاز این ماه، از صادرات خود به این کشور کاسته است، در پی تولید کمتر و آغاز تقسیم‌کننده جدید نفتی. 

از سوی دیگر، خریداران نفت تقطیرشده در کره جنوبی، در پی احتمال وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، به دنبال منابع جدید واردات نفت هستند. 

در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸، واردات کره جنوبی از ایران  ۳۹ و چهار دهم درصد کاهش یافت و به سه و ۴۵ صدم میلیون تن یا ۲۸۰ هزار و ۷۳۸ بشکه در روز رسید. بنا به داده‌ها، میزان این واردات در سال گذشته پنج و ۶۹ صدم میلیون تن بود. 

در این بین، واردات نفت خام از قطر در ماه ژانویه تا مارس سال جاری میلادی دو و ۱۹ صدم میلیون تن یا ۱۷۸ هزار و ۶۵۲ بشکه در روز بود. واردات کره جنوبی از قطر در سال گذشته دو و ۱۴ میلیون تن بود و این میزان در سال جاری دو و چهار دهم درصد افزایش یافته است. چنین به نظر می‌رسد که قطر در حال انتقال واردات نفت خود از ایران به قطر است. 

به‌طور کلی، بنا به داده‌ها، واردات نفت خام سئول در ماه مارس ۱۰ و ۹۱ صدم میلیون تن، یا دو و ۵۸ صدم میلیون بشکه در روز بود که نسبت به واردات ۱۲ و ۶۸ صدم میلیون تنی در سال گذشته ۱۴ درصد کاهش یافته است. 

در سه‌ماهه نخست سال جاری، کره جنوبی ۳۶ و ۷۰ صدم میلیون تن، یا حدود سه میلیون بشکه در روز، نفت خام وارد کرد که نسبت به ۳۶ و ۸۸ صدم میلیون تن در سال گذشته چهار صدم درصد کاهش یافته است. 

داده‌های نهایی کره‌جنوبی درباره واردات نفت خام در اواخر ماه جاری میلادی از سوی شرکت ملی نفت این کشور ارائه خواهد شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز