خبرگزاری کار ایران

طی کنفرانس خبری مشترک با شیخ تمیم در واشنگتن؛

ترامپ، عربستان سعودی، امارات و قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرد

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۰۴۵

رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با امیر قطر، هم‌پیمانان منطقه‌ای آمریکا از جمله عربستان سعودی، امارات و قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «دونالد ترامپ»، روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با «شیخ تمیم بن‌حمد آل ثانی» امیر قطر، گفت: «امور با قطر به شکل بسیار خوبی به جلو می‌رود. شیخ تمیم دوست شگفت‌انگیز من است و ما به هم به خوبی همکاری می‌کنیم.»

ترامپ گفت: «دست راست من مردی نشسته است که مقادیر زیادی تجهیزات از ما می‌خرد و خریدهای زیادی در ایالات متحده انجام می‌دهد، از جمله شمار زیادی هواپیمای نظامی، موشک و برخی تسلیحات دیگر.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در اشاره به گفت‌وگوهایش با امیر قطر درباره مبارزه با تروریسم، افزود: «ما تأکید می‌کنیم که حمایت از تروریسم در کشورهایی که با ما رابطه دارند، متوقف خواهد شد. ولی این کشورها، که شامل امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر هستند، حمایت از تروریسم را متوقف خواهند کرد.»

از سوی دیگر، امیر قطر، روابط کشورش با آمریکا را بسیار مستحکم و قوی خواند و اظهار داشت که قلب مبارزه با تروریسم در منطقه، در پایگاه «العدید» قرار دارد.

شیخ تمیم همچنین اعلام کرد که با رئیس‌جمهوری آمریکا بر سر راه‌حل‌های بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس توافق کردند و تأکید شده که تنها راه‌حل بحران از طریق مذاکره است.

امیر قطر همچنین مدعی شد که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه «جنایتکار جنگی» است و قطر با حامیان تروریسم مسامحه نمی‌کند.

طبق این گزارش، امیر قطر که روز جمعه سفر خود به آمریکا را از ایالت فلوریدا آغاز کرده، تاکنون با شماری از مقام‌های نظامی و سیاسی این کشور دیدار کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز