خبرگزاری کار ایران

روسیه پیش‌نویس قطعنامه اعزام بازرس به دوما را به شورای امنیت می‌برد

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۸۳۶

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت جهت تحقیق درباره حمله شیمیایی ادعایی در سوریه، ارائه خواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد، روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه خواهد داد که در آن بازدید بازرسان سازمان ملل از منطقه‌ای در سوریه، که ادعا می‌شود در آنجا حملات شیمیایی انجام شده، پیشنهاد شده است.

لاوروف افزود، این پیش‌نویس قطعنامه اعزام بازرسانی از سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی جهت تحقیق درباره ادعای استفاده دمشق از سلاح شیمیایی در دوما را پیشنهاد خواهد کرد.

این در حالی‌ است که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به‌ دنبال یک همکاری چندملیتی برای انجام واکنش‌ نظامی به حملات شیمیایی ادعایی در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق است.

کارشناسان می‌گوید کشورهایی مانند فرانسه یا حتی بریتانیا و متحدان آمریکا در خاورمیانه از جمله رژیم‌های سعودی و صهیونیستی، ممکن است در یک ائتلاف یا همکاری احتمالی با ایالات متحده نقش ایفا کنند.

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه در پایان سال گذشته میلادی هشدار داده بود که استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، می‌تواند به واکنش نظامی از سوی فرانسه بیانجامد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز