خبرگزاری کار ایران

معاون نخست‌وزیر ترکیه:

به محض ایجاد راهکاری سیاسی برای بحران سوریه، عفرین را ترک می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۵۵۴

آنکارا با اعلام این‌که در پی اشغال بخش‌هایی از سوریه نیست، تأکید کرد که نیروهای ترکیه منطقه عفرین را همزمان با دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه، ترک خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «بکر بوزداغ» معاون نخست‌وزیر ترکیه، روز گذشته طی اظهاراتی گفت: «ما به عنوان اشغال‌گر به سوریه نیامدیم و برای ماندن در اینجا برنامه‌ریزی نمی‌کنیم. در این کشور نیروهای مختلف و معارض حضور دارند. قدرت را در عفرین به ساکنان محلی واگذار خواهیم کرد تا خودشان امور زندگی‌شان را مدیریت کنند.»

بوزداغ تأکید کرد: «مهم‌ترین مساله در حال حاضر، ایجاد راهکاری سیاسی برای بحران است و به محض ایجاد چنین راهکاری از این کشور عقب‌نشینی خواهیم کرد.»

وی متذکر شد که حل و فصل بحران سوریه از طریق گزینه نظامی ممکن نیست.

معاون نخست‌وزیر ترکیه درباره واکنش مسکو و واشنگتن به گزارش‌های جدید درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، اظهار داشت که آنکارا خواهان شعله‌ور شدن درگیری مستقیم میان روسیه و ایالات متحده در سوریه نیست.

این دیپلمات ترکیه انجام تحقیقات فراگیر و واقع‌گرایانه درباره گزارش‌های ادعایی مبنی بر حملات شیمیایی در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق را خواستار شد و تأکید کرد که سوریه نباید قربانی درگیری روسیه و آمریکا شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز