خبرگزاری کار ایران

آمریکا «پاسخ نظامی جمعی» به حمله شیمیایی در سوریه را بررسی می‏‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۵۵۰

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن پاسخ نظامی جمعی به حملات شیمیایی ادعایی در شهر دوما در سوریه را بررسی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن گزینه پاسخ نظامی جمعی به حملات شیمیایی در سوریه را بررسی می‌کند.

این مقام‌های آمریکایی که نخواستند نام‌شان فاش شود، از ارائه جزئیات درباره طرح‌های واشنگتن خودداری کردند و اظهار داشتند که گزینه‌های نظامی در دست بررسی است.

این در حالی‌ است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، بامداد امروز- سه‌شنبه- در نشست با فرماندهان ارتش این کشور در کاخ سفید، گفت: «امشب یا خیلی زود درباره حمله شیمیایی به دوما تصمیم‎گیری می‎کنیم.»

ترامپ، دولت سوریه را  مسئول حمله شیمیایی دوما اعلام کرد و گفت: «با حمله شیمیایی در سوریه مقابله خواهد شد.»

«جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا نیز روز گذشته در پاسخ به پرسشی در مورد این که آیا در واکنش به حمله شیمیایی در سوریه، واشنگتن دست به اقدام نظامی می‌زند یا نه، گفت:‌ «آمریکا هیچ اقدامی را کنار نگذاشته و تمامی گزینه‌ها در حال حاضر بررسی می‌شود»‌.

متیس گفت:‌ «اول باید بررسی کنیم چرا اصولا سوریه هنوز به تسلیحات شیمیایی دسترسی دارد. چرا که روسیه تضمین کرده بود در یک برنامه زمانی، تمام سلاح‌های شیمیایی سوریه از بین برود.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز