خبرگزاری کار ایران

ولیعهد عربستان وارد فرانسه شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۰۰۳

ولیعهد عربستان در حالی وارد فرانسه شده است که تلاش دارد تصویر دیگری از کشورش در نگاه جهانیان بسازد. او قرار است در این سفر در نشست‌های فرهنگی، دیدارهای سیاسی و مجامع اقتصادی شرکت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، امروز -یکشنبه- وارد فرانسه شد. دیدار ولیعهد عربستان از فرانسه در ادامه سفرهای بین‌المللی‌اش برای تغییر تصویر سختگیرانه کشورش در خارج صورت می‌گیرد، آن هم در حالی که او به دنبال ایجاد اصلاحاتی در ساختار محافظه‌کارانه این کشور متکی به تولید نفت است.

«امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، در دیدار رسمی دو روزه محمد بن سلمان که از روز دوشنبه آغاز می‌شود، در موقعیت دشواری قرار دارد.

قرار است این سفر بر پیوندهای فرهنگی میان دو کشور، سرمایه‌گذاری و همچنین جنگ در یمن، که بدترین بحران انسانی جهان نام گرفته است، متمرکز باشد.

پادشاه عربستان طی این سفرهای خود به آمریکا، بریتانیا، فرانسه و مصر امضای قراردادهایی به ارزش چندین‌میلیون دلار درباره مسائل دفاعی و سرگرمی را در دستور کار قرار داده است.

محمد بن سلمان همچنین قرار است در نشست‌های فرهنگی، دیدارهای سیاسی و فروم‌های اقتصادی شرکت کند. پروژه گردشگری هم قرار است بین دو کشور مورد بررسی و توافق قرار بگیرد. به نظر می‌رسد محمد بن سلمان انتظار ندارد این سفر به توافق عظیمی ختم شود.

بر اساس گزارش‌ها، سفر امروز سلمان به فرانسه در خلال فشارهای رو به افزایش روی ماکرون در فرانسه از سوی قانون‌گذاران درباره فروش سلاح این کشور به ائتلاف به رهبری فرانسه که در یمن مشغول جنگ علیه انصارالله است، اتفاق افتاده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز