خبرگزاری کار ایران

امیر قطر به عربستان می‌رود

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۷۶۱

منابع دیپلماتیک عربی اعلام کردند که امیر قطر در بیست و نهمین اجلاس سران اتحادیه عرب، که در عربستان برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الرای، منابع آگاه دیپلماتیک اعلام کردند، «شیخ تمیم بن‌حمد» امیر قطر ریاست هیات کشورش را در نشست سران اتحادیه عرب، که ماه جاری میلادی در عربستان برگزار می‌شود، برعهده خواهد گرفت.

این اجلاس اولین نشست سران عربی از زمان آغاز بحران میان قطر با عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر است.

این چهار کشور عربی در تاریخ ۵ ژوئن روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با قطر را به اتهام حمایت آن از تروریسم، قطع کردند. دوحه این اتهام را رد کرده است.

«لولوه راشد الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر، روز گذشته به خبرگزاری «آناتولی»، اعلام کرد که «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب شخصا قطر را برای مشارکت در این نشست دعوت کرده است.

این سخنگو در عین حال خاطرنشان کرد که پرونده تحریم‌ها علیه قطر در این نشست مطرح نخواهد شد.

پیشتر، «شیخ محمد بن عبدالرحمن ال‌ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر اعلام کرده بود که این کشور در نشست سران اتحادیه عرب شرکت خواهد کرد.

بیست و نهمین دوره نشست سران اتحادیه عرب، ۱۵ آوریل جاری (۲۶ فروردین) در عربستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز