خبرگزاری کار ایران

لولا خود را تسلیم پلیس کرد

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۷۵۹

رئیس‌جمهور سابق برزیل خود را تسلیم پلیس کرد تا دوره محکومیت دوازده ساله خود در زندان را آغاز کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا» رئیس‌جمهوری پیشین برزیل، یک روز پس از مهلتی که دادگاه برای شروع دوره محکومیت ۱۲ ساله وی در زندان تعیین کرده بود، خود را تسلیم پلیس کرد.

لولا دا سیلوا، که نخستین رئیس‌جمهوری از طبقه کارگر در برزیل محسوب می‌شود، روز شنبه طی یک نطق آتشین میان هواداران سرخ‌پوش خود مقابل دفتر اتحادیه کارگران صنعت فولاد، بر بی‌گناهی‌اش تأکید کرد و اتهام دریافت رشوه را یک حربه سیاسی برای خود خواند.

وی گفت: «من از حکم دادگاه تبعیت می‌کنم، و در عوض، هر کدام شما یکی مثل لولا خواهید شد. من فراتر از قانون نیستم. اگر به قانون اعتقاد نداشتم، هیچگاه یک حزب سیاسی راه نمی‌انداختم. من یک انقلاب ایجاد کردم.»

لولا دا سیلوا در حالی‌که به هوادارانش وعده داد که به مبارزات خود در داخل زندان هم ادامه می‌دهد، در میان ازدحام طرفدارانش سوار بر خودرو شد و به سوی مقر پلیس رفت.

زندانی شدن لولا باعث حذف یکی از پرنفوذترین سیاستمداران برزیل از صحنه سیاست خواهد شد در حالی‌که وی بخت بسیاری برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری دوره بعدی را داشت.

این رخداد همچنین بی‌تردید پایانی بر دوره چپ‌گراها در برزیل خواهد بود که به خاطر لولا در خیابان‌های اطراف اتحادیه کارگران فولاد در سائوپائولو تجمع کرده بودند.

رئیس‌جمهور سابق برزیل به دریافت رشوه متهم است از جمله بازسازی آپارتمان سه طبقه خود در کنار دریا که گفته می‌شود یک شرکت مهندسی در قبال برخی قراردادهای دولتی آن را انجام داده است. اما لولا دا سیلوا اساسا تملک خود بر این آپارتمان را رد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز