خبرگزاری کار ایران

رئیس پیشین ایالت کاتالونیا:

در حال حاضر در برلین می‌مانم

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۶۴۱

رئیس برکنارشده ایالت کاتالونیا اعلام کرد که تا زمان صدور حکم دادگاهی در آلمان درباره اتهام سؤاستفاده از اموال عمومی در برلین خواهد ماند.

 به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «کارلوس پوجدمون»، رئیس پیشین ایالت کاتالونیا، امروز -شنبه- گفت که تا زمانی که دادگاهی در آلمان درباره استرداد او به اسپانیا به اتهام سوءاستفاده از اموال عمومی تصمیم بگیرد، در برلین خواهد ماند اما امیدوار است که بتواند در نهایت در بلژیک زندگی کند.

دادگاهی در آلمان، روز پنج‌شنبه، درخواست دولت اسپانیا را مبنی بر استرداد پوجدمون به اتهام شورش برای نقشش در کارزار استقلال منطقه کاتالونیا رد کرد؛ جرمی که در اسپانیا سال‌ها زندان را به دنبال دارد. 

پوجدمون به خبرنگاران در برلین گفت: «البته برنامه من این است که در برلین بمانم. این شهر تا زمانی که فرآیند قضایی به پایان برسد، اقامتگاه من خواهد بود.»

پوجدمون پنج ماه پیش از اسپانیا به مقصد بلژیک گریخت. وی پس از آن دست به این اقدام زد که دولت تحت رهبری وی استقلال کاتالونیا را از اسپانیا اعلام کرد؛ امری که سبب شد مادرید کنترل این منطقه را در دست بگیرد. پوجدمون ماه گذشته میلادی هنگام ورود به خاک آلمان، با حکم دادگاهی در اسپانیا، بازداشت شد. 

حکومت اسپانیا اعلام کرده که به تصمیم دادگاه آلمان احترام می‌گذارد. اما دیوان عالی اسپانیا روز گذشته اعلام کرد که در حال بررسی رایزنی با دیوان عدالت اروپا درباره این مسئله است. دیوان عالی اسپانیا جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرد.

دیوان عالی اسپانیا حکم بازداشت بین‌المللی پوجدمون و چهار سیاست‌مدار دیگر کاتالونیا را که از سال گذشته میلادی به تبعید خودخواسته تن داده‌اند، از ماه گذشته میلادی دوباره به جریان انداخت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز