خبرگزاری کار ایران

امیر قطر برای دیدار با ترامپ به واشنگتن می‌رود

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۲۱۶

امیر قطر، هفته آینده برای دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری آمریکا، عازم واشنگتن خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «تمیم بن‌حمد آل‌ثانی‌» امیر قطر سه‌شنبه آینده در واشنگتن با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار و گفت‌وگو می‌کند. روابط امنیتی و اقتصادی مشترک بین دو کشور مهم‌ترین موضوع این نشست خواهد بود.

پیش از این قرار بود رهبران شورای همکاری خلیج‌فارس ماه آینده میلادی با دونالد ترامپ دیدار کنند ولی کاخ سفید این نشست چندجانبه را به تعویق انداخت.

برخی از مقام‌های آمریکایی دلیل این امر را فشرده بودن برنامه‌های کاخ سفید اعلام کرده‌اند ولی دیگر منابع آمریکایی می‌گویند که ادامه تنش بین قطر با دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس دلیل اصلی برگزار نشدن این نشست است.

عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر در تابستان سال گذشته روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با قطر قطع کردند. این چهار کشور حمایت قطر از تروریسم را دلیل این اقدام دیپلماتیک ذکر کرده‌اند. قطر این اتهام را رد کرده است.

دو هفته پیش «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار کرد و قرار است در روزهای آینده ولیعهد امارات نیز با رئیس‌جمهوری آمریکا ملاقات کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز