خبرگزاری کار ایران

وزارت دادگستری آمریکا:

واشنگتن استرداد گولن به ترکیه را بررسی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۲۳۸

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا گفت که واشنگتن پس از بررسی مدارک مربوط به ترور سفیر روسیه در آنکارا در سال ۲۰۱۶ میلادی درباره استرداد احتمالی روحانی ترک‌تبار مخالف دولت ترکیه تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «نیکول اوکسمن»، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا گفت که واشنگتن پس از بررسی مدارک مربوط به ترور «آندری کارلوف» سفیر پیشین روسیه در آنکارا، درباره استرداد احتمالی «فتح‌الله گولن»، روحانی ترک‌تبار تصمیم خواهد گرفت.

اوکسمن به اسپوتنیک گفت که آمریکا پس از بررسی مدارکی که ترکیه ممکن است در این‌باره ارائه دهد و بر اساس حقایق و قوانین، درباره این موضوع تصمیم می‌گیرد. 

اوکسمان گفت: «ما مدارکی را که آنکارا ممکن است در این‌باره ارائه کند بررسی خواهیم کرد و بر اساس حقایق و بنا به قوانین ایالات متحده درباره استرداد گولن تصمیم خواهیم گرفت.»

روز گذشته - دوشنبه- رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که آنکارا دستور بازداشت فتح‌الله گولن و هفت نفر از اعضای جنبش وی را، که از آن با نام «جنبش تروریستی گولن» یاد می‌کند، در پی ترور کارلوف در سال ۲۰۱۶ صادر کرده است.

روزنامه «ینی شفق» در گزارشی اعلام کرد که «شریف علی تکالان» و «عمره اوسلو گولن»، از اعضای برجسته جنبش گولن، در میان فهرست کسانی قرار دارند که دولت دستور بازداشت‌شان را داده است. 

کارلوف در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶، به ضرب گلوله « مرت آلتینتاش»، یک افسر پلیس ترکیه، در افتتاحیه یک نمایشگاه هنری در آنکارا، با نام «روسیه از کالینگراد تا کامچاتکا از نگاه یک مسافر»، به قتل رسید. 

طی تحقیقاتی که هنوز نیز ادامه دارد، ترکیه بارها انگشت اتهام را به سوی جنبش گولن گرفته است. آنکارا جنبش گولن را یک سازمان تروریستی می‌داند و آن را مغر متفکر کودتای نافرجام در این کشور در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز