خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد ترامپ به پوتین برای دیدار در کاخ سفید

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۱۶۱

بنا بر گزارش‌ها، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از گفت‌وگو با همتای روس خود در ماه گذشته میلادی، پیشنهاد کرد که دو طرف در کاخ سفید با یکدیگر دیدار داشته باشند. به گفته برخی صاحب‌نظران، این اقدام احتمالی می‌تواند خشم منتقدان رئیس‌جمهوری ایالات متحده را برانگیزد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یکی از معاونان کرملین روز گذشته -دوشنبه- گفت که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، هنگام گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، پیشنهاد کرده که دو طرف در کاخ سفید با یکدیگر دیدار داشته باشند. 

به گفته «یوری اوشاکوف»، از معاونان کرملین، از زمان آن تماس تلفنی به این سو در تاریخ ۲۰ مارس، آماده‌سازی‌ها برای دیدار احتمالی دو رئیس‌جمهور، به خاطر جنجال و آشوب دیپلماتیک، پیشرفتی نداشته است. 

اوشاکوف در توضیح به خبرنگاران گفت: «هنگامی که پوتین با همتای آمریکایی خود تلفنی گفت‌وگو کرد، ترامپ پیشنهاد داد که در کاخ سفید با یکدیگر دیدار داشته باشند.»

«ترامپ ماه گذشته میلادی با پوتین تماس گرفت تا پیروزی او را در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه تبریک بگوید و به خبرنگاران گفت که باور دارد در آینده نه‌چندان دور با پوتین دیدار خواهد کرد.»

«سارا سندرز»، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، این‌که ترامپ پوتین را به آمریکا دعوت کرده باشد تایید نکرد، اما گفت که دو رئیس‌جمهوری درباره مکان‌های گوناگونی که در صورت رسمی شدن ملاقات‌شان می‌توانند در آن با یکدیگر دیدار داشته باشند صحبت کردند، از جمله کاخ سفید. 

وی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «در حال حاضر چیز دیگری نمی‌توان درباره این قضیه گفت.»

خوشامد گفتن به پوتین در کاخ سفید، به جای دیدار در مکانی بی‌طرف، می‌تواند خشم منتقدان ترامپ را در داخل کشور برانگیزد که روسیه را به اعمال خصمانه علیه کشورهای غربی، از جمله ایالات متحده، متهم می‌کنند. 

برخی از اعضای فعلی و پیشین تیم ترامپ به اتهام همدستی با روسیه در کارزار انتخاباتی او تحت دادرسی قرار دارند. ترامپ هرگونه توطئه و تبانی را رد می‌کند.

پس از مکالمه تلفنی دو رئیس‌جمهوری در تاریخ ۲۰ مارس، واشنگتن ۶۰ دیپلمات روس را اخراج کرد و کنسولگری روسیه را به‌خاطر اتهام همدستی این کشور در مسموم کردن «سرگئی اسکریپال»، جاسوس دوجانبه روس و دخترش در بریتانیا از کشور اخراج کرد. 

روسیه هرگونه دخالت در این قضیه را رد کرده و به این اقدام‌ها پاسخ مشابهی داده است. 

اوشاکوف گفت: «در سایه این رویدادها، مشکل بتوان درباره امکان یک ملاقات گمانه‌زنی کرد.»

وی گفت: «ما می‌خواهیم باور داشته باشیم که گفت‌وگوها (درباره این دیدار) آغاز خواهد شد. ما می‌خواهیم امیدوار باشیم که یک روز، چه اکنون و چه هر زمان دیگر، بتوانیم به‌شکلی جدی و سازنده با یکدیگر تبادل‌نظر داشته باشیم.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز