خبرگزاری کار ایران

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد:

احداث پایگاه‌های نظامی در روستاهای روهینگیایی

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۳۲۲

سازمان عفو بین‌الملل با استناد به تصاویر ماهواره‌ای، اعلام کرد که میانمار در حال احداث پایگاه‌های نظامی و زیرساخت‌های اساسی در روستاهای مسلمان‌نشینی است که آنها را با خاک یکسان کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس‌العربی، سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرد که میانمار در روستاهایی که جمعیت آن را مسلمانان روهینگیایی تشکیل می‌داد ولی در پی سرکوب این قوم اقلیت با خاک یکسان شده‌اند، پایگاه‌های نظامی و دیگر زیرساخت‌های اساسی احداث می‌کند.

سازمان عفو بین‌الملل این اقدام ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی را «بسیار نگران‌کننده» خوانده است.

از ماه آگوست سال ۲۰۱۷، همزمان با آغاز دور جدید خشونت‌های بوداییان افراطی و ارتش میانمار علیه روهینگیاها، نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر از افراد این قوم «بدون تابعیت» به بنگلادش گریخته‌اند.

«تیرانا حسن» مدیر واکنش بحران در سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که امروز- دوشنبه- قرائت کرد، گفت:‌ «آنچه که در استان راخین مشاهده می‌کنیم غصب این اراضی توسط ارتش با سرعت بالاست... پایگاه‌هایی جدید برای پناه دادن به همان نیروهای امنیتی احداث می‌شود که مرتکب جنایات غیرانسانی علیه روهینگیاها شده‌اند.»

میانمار که جمعیت غالب آن بودایی است، در ژانویه گذشته آمادگی‌اش را برای بازگردان پناهندگان روهینگیایی در بنگلادش به کشور، اعلام کرد. این در حالی‌ است که نهادهای مدافع حقوق بشر و سازمان ملل متحد اعلام کردند که اوضاع در استان شمالی راخین برای بازگشت مسلمانان روهینگیایی «مناسب نیست.»

تیرانا حسن افزود، این آخرین دلیلی است که «بازگشت داوطلبانه، امن و عزتمندانه آوارگان روهینگیایی را امری محال کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز