خبرگزاری کار ایران

انتخابات مجلس کوبا پیش از تعیین رهبر جدید

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۸۱۴

مردم کوبا در حالی پای صندوق‌های رای می‌روند که تنها اعضای یک حزب سیاسی در این انتخابات حضور دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مردم کوبا در حالی امروز –یکشنبه- پای صندوق‌های رای می‌روند که پس از تشکیل مجلس جدید، در گام بعدی قرار است برای اولین بار پس از انقلاب ۱۹۵۹ در این کشور یک رهبر غیر از کاستروها انتخاب شود.

انتخابات در کوبا هر پنج سال یک بار برگزار می‌‌شود و مردم کوبا باید در برگه رای خود نام دو نامزد را برای مجلس ملی و مجلس محلی به عنوان نماد همبستگی این کشور انتخاب کنند.

با این حال امسال، مجلس ملی جدید کوبا در تاریخ ۱۹ آوریل رئیس‌جمهور جدیدی را برای جایگزینی رائول کاسترو ۸۶ ساله انتخاب خواهد کرد؛ کسی که به همراه برادر بزرگ‌ترش فیدل کاسترو نزدیک به شش دهه بر این جزیره کارائیب حکومت کرده‌اند.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود کاسترو در کنار حزب قدرتمند کمونیست کوبا باقی بماند، انتظار می‌رود «میگوئل دیاز کنل» معاون اول رئیس‌جمهوری ۵۷ ساله کوبا به عنوان رئیس‌جمهوری جدید این کشور انتخاب شود.

تحلیلگران بر این باور هستند که با وجود اینکه دیاز کنل اقتداری همانند نسل تاریخی رهبران انقلابی کوبا را خواهد داشت، اما مشروعیت خود را با پاسخ دادن به نگرانی رای‌دهندگان و بالا بردن سطح استاندارد زندگی مردم به دست خواهد آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز