خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه ترکیه:

با آمریکا درباره منبج توافق کرده‌ایم/ به تحریم‌ها واکنش نشان خواهیم داد

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۵۰۰

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا و واشنگتن درباره شهر منبج سوریه و مناطقی در شرق رود فرات توافق کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش با آمریکا بر سر برقراری ثبات در شهر منبج سوریه و مناطق شرقی رود فرات توافق کرده است.

وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با پایگاه خبری «تسایت آنلاین» آلمان، تصریح کرد که توافقاتی با واشنگتن درباره تشکیل کمیته‌های کاری برای بررسی پرونده اوضاع در شمال سوریه و سیطره «یگان‌های مدافع خلق کرد» در شمار زیادی از مناطق هم‌مرز با ترکیه، صورت گرفته است.

چاووش‌اوغلو در ادامه «یگان‌های مدافع خلق» را به شلیک ۷۰۰ موشک به خاک ترکیه متهم کرد و عنوان داشت که تعداد زیادی از غیرنظامیان ترک و پناهندگان سوری در نتیجه این حملات جان‌شان را از دست دادند.

وی درباره گام‌های احتمالی مجلس سنای آمریکا برای اعمال تحریم‌هایی علیه آنکارا، گفت: «آنکارا ترجیح می‌دهد چنین گامی برداشته نشود ولی در صورتی‌که تحریم‌‌ها وضع شود ترکیه و دیگر کشورها مانند روسیه به این تدابیر پاسخ خواهند داد.»

وزیر خارجه ترکیه ضمن مخالفت با رویکرد آمریکا برای اعمال فشار علیه آنکارا، اظهار داشت این دو کشور، هم‌پیمان در ناتو هستند و لذا واشنگتن نباید ما را همچون دیگر کشورها به عدم خرید گاز از کشوری معین، تهدید کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز