خبرگزاری کار ایران

محمد بن سلمان: قطر می‌تواند در نشست اتحادیه عرب در ریاض شرکت کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۷۱۵

ولیعهد عربستان سعودی گفت که قطر می‌تواند در نشست آتی اتحادیه عرب در ریاض شرکت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی امروز –چهارشنبه- در اظهارنظری  گفت که قطر از حضور در نشست ماه جاری اتحادیه عرب در ریاض منع نشده است اما سردی روابط میان دوحه و عربستان سعودی و متحدانش طولانی مدت خواهد بود.

ولیعهد عربستان سعودی که شب گذشته و در پایان سفر سه روزه خود به مصر عازم لندن شد، در این باره گفت: «ما هیچ‌گونه راه‌حلی را در خصوص بحران خلیج‌فارس از سوی خارج از جهان عرب و چارچوب خلیج فارس نمی‌پذیریم اما این به معنای آن نیست که ما مانع مشارکت قطر در نشست آتی اتحادیه عرب در ریاض هستیم.»

محمد بن سلمان با مقایسه تنش طولانی‌مدت در روابط آمریکا و کوبا با بحران خلیج‌فارس، گفت که بحران قطر می‌تواند بسیار طولانی شود.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در ژوئن گذشته روابط خود را با قطر قطع کردند و این کشور کوچک و ثروتمند حاشیه خلیج‌فارس را به حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی و ارتباط با ایران متهم کردند.

با این حال قطر بارها تامین مالی افراط‌گرایان را رد کرده است. قطر روابط گرمی با ایران دارد و دو کشور میدان مشترک گازی در خلیج فارس دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز