خبرگزاری کار ایران

پیام ویژه کیم به ترامپ

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۴۸۷

هیات اعزامی سئول به واشنگتن، در جریان دیدار با مقام‌های آمریکا نتایج مذاکرات اخیر دو کره در پیونگ‌یانگ را تشریح می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، دو فرستاده رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، فردا- پنجشنبه- عازم واشنگتن خواهند شد تا دولت آمریکا را در جریان نتایج مذاکرات اخیر دو کره در پیونگ‌یانگ قرار دهند.

یک هیات کره‌جنوبی به ریاست «چونگ اویی-یونگ» مشاور امنیتی رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، روز دوشنبه برای دیداری دو روزه به پیونگ‌یانگ رفته بود.

یک منبع در دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی، امروز- چهارشنبه- اعلام کرد، قرار است چونگ اویی- یونگ، مشاور امنیتی رئیس‌جمهوری این کشور و «سوه هون» رئیس سازمان اطلاعات، که اخیرا از کره‌شمالی بازدید و با «کیم جونگ‌اون» رهبر این کشور دیدار کردند، فردا عازم ایالات متحده شوند.

این منبع خاطرنشان کرد، دیدار این هیات کره‌جنوبی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا تاکنون قطعی نشده است. به گفته وی، سفر این هیات به آمریکا دو روزه خواهد بود.

انتظار می‌رود چونگ با ژنرال «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، و سوه نیز با «مایکل پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا( سیا) جداگانه دیدار کنند.

طبق این گزارش، هیات کره‌ای، روز گذشته پس از بازگشت از پیونگ‌یانگ طی کنفرانسی مطبوعاتی نتایج این سفر را تشریح کرد. مشاور امنیتی رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی گفت: «کیم جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی بر پایبندی خود به خلع سلاح هسته‌ای و آغاز مذاکرات با ایالات متحده تأکید کرده است. این مقام دولتی سئول همچنین اعلام کرده که در جریان سفرش به ایالات متحده، حامل پیام ویژه کره‌شمالی به واشنگتن است.

رهبران کره‌شمالی و کره‌جنوبی قرار است در اواخر ماه آوریل در نشستی تاریخی در منطقه مرزی غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کنند. سئول همچنین از آمادگی پیونگ‌یانگ برای مذاکره با واشنگتن در خصوص خلع سلاح هسته‌ای خبر داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز