خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه ترکیه:

آمریکا تسلیحات اهدایی به کردهای سوری را پس بگیرد

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۲۹۸

وزارت خارجه ترکیه از آمریکا خواست تسلیحات اهدایی خود به شبه‌نظامیان کرد سوریه را پس بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «حامی آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه، امروز- سه‌شنبه- طی کنفرانسی مطبوعاتی، بیانیه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره نقش منفی عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه را محکوم کرد و آن را «بی‌معنی» خواند.

سخنگوی پنتاگون، دوشنبه‌شب اعلام کرد که در پی عملیات نظامی ترکیه موسوم به «شاخه زیتون» در شمال سوریه، شماری از شبه‎نظامیان کُرد سوری از جنگ علیه داعش در چارچوب ائتلاف بین‌المللی، عقب‌نشینی کرده‌اند.

آکسوی گفت، ما خواهان بازپس‌گیری تسلیحات حزب «اتحاد دموکراتیک سوریه» و «یگان‌های مدافع خلق» هستیم. درباره این مسائل در نشست‌های روز ۸ و ۹ ماه مارس در واشنگتن صحبت خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه افزود، آنکارا از واشنگتن انتظار دارد که گام‌های مشخصی بردارد و به وعده‌های خود عمل کند.

قرار است هیاتی به ریاست «سیدات اونال» معاون وزیر خارجه ترکیه در تاریخ هشتم ماه مارس عازم واشنگتن شود و با آمریکایی‌ها درباره آخرین تحولات سوریه و اوضاع منبج گفت‌وگو کند.

همچنین قرار است «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در تاریخ ۱۹ ماه مارس با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز