خبرگزاری کار ایران

بنیامین نتانیاهو:

با ترامپ بیش از یک‌ ساعت درباره ایران صحبت کردیم

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۲۲۷

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جزئیات دیدارش با رئیس‌جمهوری‌ آمریکا در واشنگتن را اعلام کرد و گفت که مهم‌ترین دستور کار این نشست پرونده ایران بود.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، رسانه‌های خبری اسرائیل اعلام کردند «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم در گفت‌و‌گو با خبرنگارانی، که وی در سفر به آمریکا همراهی کرده‌اند، گفته است که رایزنی‌هایش با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اساسا بر «پرونده ایران متمرکز بود و در طول نشستی، که بیش از دو ساعت طول کشید، تنها ۱۵ دقیقه آن را به بررسی پرونده فلسطین اختصاص دادند.»

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت، نتانیاهو به خبرنگاران گفته که طرح آمریکایی درباره صلح خاورمیانه را با وی مطرح نکرده‌اند و نیز جدول زمانی برای این طرح ارائه نشده است.

نتانیاهو همچنین گفته است که در نشست با ترامپ درباره موضوع الحاق اراضی‌ای در کرانه باختری رود اردن، سخنی گفته نشد.

نخست‌وزیر اسرائیل در اشاره به فلسطینیان گفت: «نمی‌توانیم با شخصی مذاکره کنیم که خواهان بازگشت به میز مذاکرات نیست.»

وی افزود: «آنها تلاش می‌کنند از این مذاکرات فرار کنند یا این‌که با سرعت به میز مذاکرات بازنگردند.»

دولت آمریکا پیشتر بارها اعلام کرده بود که بر تدوین طرحی برای ازسرگیری مذاکرات فلسطینیان و اسرائیلی‌ها متمرکز می‌شود.

نتانیاهو خاطرنشان کرد، مهم‌ترین موضوع در دستور کار دیدار با ترامپ، «پرونده ایران» بود.

روزنامه هاآرتص نیز به نقل نتانیاهو نوشت: «ایران، ایران، ایران... مهم‌ترین موضوع این دیدار بود. بعد از ۶۰ روز، رئیس‌جمهور ترامپ باید تصمیمی درباره تعلیق توافق هسته‌ای اتخاذ کند، معتقدم ترامپ به ارزیابی‌های من توجه بیشتری می‌کند.»

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه افزود: «همچنین درباره سوریه، لبنان، عراق و فلسطینیان سخن گفتیم. ولی نصف وقت یا بیشتر از آن را به ایران اختصاص دادیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز