خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه مصر:

قطر همچنان از تروریسم حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۰۰۱

وزیر خارجه مصر در دیدار با هیات آمریکایی، نگرانی‌های مصر و کشورهای تحریم‌کننده قطر، درباره «تداوم نقش منفی قطر در حمایت از تروریسم و افراط‌گرایی» را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که «سامح شکری» وزیر خارجه این کشور، دوشنبه با «آنتونی زینی» فرستاده وزیر خارجه آمریکا در مساله بحران قطر و «تیم لیندرکیگ» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای عربی خلیج‌فارس دیدار کرد.

طبق اعلام این سخنگو، وزیر خارجه مصر در دیدار با هیات آمریکایی گفت که نقش منفی دوحه از طریق کمک‌های مالی به تروریست‌ها یا از طریق فراهم کردن پناهگاه امن برای آن‌ها، رواج دادن اظهارات تنفرآمیز و همچنین دخالت در امور داخلی کشورهای عربی ادامه دارد و این نقش قطر صلح و ثبات در این کشور و همچنین امنیت و ثبات کشورهای عربی منطقه را تهدید می‌کند.

فرستاده ویژه وزیر خارجه آمریکا نیز در این دیدار نتایج سفرهای خود به منطقه و ارزیابی خود از تلاش‌های امیر کویت برای حل بحران قطر را به اطلاع شکری رساند.

وزیر خارجه مصر در این دیدار بر ضرورت هماهنگی مستحکم بین مصر، عربستان سعودی، امارات متحده و بحرین، و اتفاق‌نظر این کشورها درخصوص ضرورت پاسخ مثبت قطر به شروط سیزده‌گانه آن‌ها تاکید کرد.

این دیپلمات آمریکایی نیز با اشاره به اینکه کشورش به تماس‌های خود با همه طرف‌های بحران ادامه می‌دهد، ابراز امیدواری کرد راه‌حلی مقبول تمامی طرف‌ها، در آینده حاصل شود.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر در ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را با قطر به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند. قطر این اتهام را رد می‌کند. این حرکت بی‌سابقه شکافی جدی میان کشورهای قدرتمند خلیج‌فارس بود که متحدان آمریکا هستند.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری برگزاری نشست با سران عربی در کمپ‌دیوید را مشروط به حل فوری بحران قطر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز